معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد؛

حضور رئیس جمهور در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

حسینی گفت: حجت الاسلام رئیسی در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در روز سه شنبه هفته جاری در مجلس حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ - 14November 2021

حضور رئیس جمهور در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورشگزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید محمد حسینی در حاشیه نشست علنی امروز در جمع خبرنگاران از حضور رئیس جمهور در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه جاری در صحن علنی خبر داد و اظهار داشت: فیاضی سه شنبه گذشته به مجلس معرفی شد که این موضوع واکنش‌های متعدد، مخالفت‌ها و موافقت‌هایی در پی داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس حضور پیدا کرده و به ابهامات و پرسش‌ها، پاسخ داده و قرار است امروز و فردا نیز در جلسات کمیسیون‌های مختلف و فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس حضور یافته و به سوالات پاسخ دهد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام رئیسی نیز روز سه شنبه برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و تشریح دلایل انتخاب وی برای این وزارتخانه و برنامه ۴ ساله فیاضی در صحن علنی حاضر خواهد شد و امیدواریم نمایندگان طرح ها، ایده‌ها و راهکار‌های ارائه شده برای عبور از مشکلات معیشتی معلمان را به درستی شنیده و در این خصوص تصمیم گیری کنند تا وزارت آموزش و پرورش از حالت اداره توسط سرپرست خارج شود.

حسینی در ادامه سخنان خود درخصوص لایحه تامین مطمئن کالای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت اقشار آسیب‌پذیر نیز گفت: این لایحه دوفوریتی چهارشنبه هفته گذشته به مجلس تقدیم شد و نسبت به آن دیدگاه‌های مختلفی نیز مطرح شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: درخصوص این لایحه جلسات گسترده‌ای برگزار شده و تمام سعی دولت این است که مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر برای تامین کالا‌های اساسی و به لحاظ اقتصادی دچار مشکل نشوند. در اقتصاد، گاهی نیاز به تغییر رویه و تحول وجود دارد و این لایحه می‌تواند تغییرات مطلوبی را به وجود بیاورد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در شرایط کنونی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالا‌های اساسی به یکباره افزایش سرسام آور نخواهد داشت، گفت: قبل از اجرای هر تغییری در این مقطع ما در فکر تامین کالا‌های اساسی هستیم، مدت‌ها بر روی این موضوع بحث شده و امیدواریم کمترین مشکلات برای جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر به وجود بیاید، البته راهکار‌های ارائه شده در این لایحه می‌تواند موثر باشد.

حسینی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس قانون نیازی به ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس نبوده، چرا دولت در این خصوص لایحه ارائه کرده است، بیان کرد: اختلاف نظری در این مورد میان دولت و مجلس وجود داشت، اما برای ایجاد وفاق و هماهنگی بیشتر، دولت لایحه تامین مطمئن کالای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت اقشار آسیب پذیر را به مجلس تقدیم کرد تا روال خود را طی کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار