در دیدار سرلشکر موسوی با رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تأکید شد؛

توسعه همکاری ارتش و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح

فرمانده کل ارتش و هیئت همراه با رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ - 14November 2021

دیدار فرمانده ارتش با رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح/ تأکید بر تقویت تعامل ارتش و سازمان قضایی نیرو‌های مسلحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و هیئت همراه با رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای دیدار، سرلشکر موسوی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام «پورخاقان» به ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: ارتباط خوبی بین ارتش و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از گذشته وجود دارد و امروز این آمادگی را داریم که برای موفقیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تحقق آرمان حضرت‌عالی که روزی برسد دیگر پرونده‌ای نداشته باشیم، همکاری‌ها و تعاملات افزایش یابد.

وی قانون‌مندی را یکی از ارزش‌هایی برشمرد که ارتش بدان شناخته شده است و اضافه کرد: نباید این ارزش را از دست بدهیم و در همه اقداماتمان باید قانونمند و با ضابطه حرکت کنیم.

اهمیت برخورد متناسب با جرم همراه با حفظ جایگاه نیرو‌های مسلح

حجت الاسلام «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز در این دیدار به جایگاه «رفیع» ارتش در کشور اشاره کرد و خطاب به امیر موسوی گفت: شما جایگاه ارتش را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور و بروز رسانده‌اید و امروز با توجه به رسانه‌ای شدن مجموع اقدامات و فعالیت‌های این نیرو در حفظ مرز‌ها و امنیت کشور و شناختی که مردم از عملکرد آن پیدا کرده‌اند، همه کارکنان ارتش احساس غرور و شعف می‌کنند.

وی با اشاره به نقشه دشمن در ایجاد تفرقه بین سپاه و ارتش گفت: نیرو‌های مسلح بازوی توانمند کشور هستند که با وجود اتحاد و همدلی این دو نیروی بزرگ و با اقتدار، دشمن هیچ صدمه‌ای نمی‌تواند به کشور وارد کند.

حجت‌الاسلام پورخاقان همکاری و تعامل در حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح را یک ضرورت برشمرد و تصریح کرد: با مجرم متناسب با جرم باید برخورد شود، اما در عین حال حفظ جایگاه نیرو‌های مسلح نیز مهم است.

وی تفکیک بین شخصیت حقیقی و حقوقی مجرم در نیرو‌های مسلح را لازم دانست و افزود: ما حق نداریم شخصیت حقوقی مجرم را هر چند که مرتکب بالاترین جرم شده باشد، تضعیف کنیم، چون به جایگاه نیرو‌های مسلح صدمه وارد می‌کند.

این مقام قضایی در پایان گفت: امیدواریم که با هماهنگی و کمک فرماندهان بتوانیم جرایم را به پایین‌ترین میزان برسانیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها