مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان:

راه شهیده «فاطمه اسدی» تا تحقق تمدن نوین اسلامی تداوم دارد

«رسولی» با بیان این‌که دختران سرزمین مجاهدت‌های خاموش راه شیرزنان دیروز را ادامه خواهند داد، گفت: راهی که به همت و مجاهدت زنان تاریخ‌ساز این سرزمین از جمله شهیده «فاطمه اسدی» آغاز شده است، به برکت مکتب فاطمی و زینبی (س) تا مرزهای روشن تحقق تمدن نوین اسلامی تداوم خواهد یافت.
کد خبر: ۴۸۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴ - 17November 2021

«زهره رسولی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در سنندج، اظهار داشت: بدون تردید زمینه ایثار، گذشت و جانبازی مردان را صبر، صلابت و ایمان زنان به‌وجود می‌آورد و از همان صدر اسلام، زنان شهادت‌طلب و ایثارگر، حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز از بذل جان و فداکاری در راه اسلام دریغ نداشتند.

وی افزود: قصه مظلومیت مسلمانان زنان کردستان در سال‌های سلطه نامشروع گروهک‌ها، قصه‌ای غم‌انگیز و دردناک است؛ چراکه در آن سال‌ها افراد زیادی اعم از زن و مرد و پیر و جوان، فقط و فقط به دلیل اسلام‌خواهی و نفی ظلم، آماج تیرهای قصاوت و کینه دشمنان قرار گرفتند و در اوج مظلومیت جان بر سر پیمان نهادند.

رسولی ادامه داد: در این میان حماسه‌سازی، شجاعت و ایثار زنان دلاور کُرد در سال‌های سلطه نامشروع گروهک‌ها، در تاریخ حک شده و تا ابد ماندگار است، زنانی که به‌عنوان مادر، همسر و خواهر، شجاعانه در کنار همسران و فرزندان خود ایستادند و از کیان خانواده و ارزش‌های اسلامی خود دفاع کردند و به‌حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و انقلاب، از هیچ‌گونه ایثار و امداد مادی و معنوی استنکاف نورزیدند.

رسولی بیان داشت: امروز بانوان شهیده‌ای مانند «فاطمه اسدی»، «ناهید فاتحی کرجو»، «فرشته باخویشی» و «مریم امین‌پور» می‌توانند به‌عنوان الگو‌هایی در جامعه معاصر، در تعالی نسل‌ها و عصر‌ها موثر باشند، بانوانی که تنها با نیروی ایمان و تعقل برای دفاع از ارزش‌های خود به پا خاستند و امروز بعد از ۳۷ سال دوباره یادآور ایستادگی و رشادت بانوان قهرمان این سرزمین شده‌اند.

وی با بیان این‌که دختران سرزمین مجاهدت‌های خاموش راه شیرزنان دیروز را ادامه خواهند داد، گفت: راهی که به همت و مجاهدت زنان تاریخ‌ساز این سرزمین از جمله شهیده «فاطمه اسدی» آغاز شده است، به برکت مکتب فاطمی و زینبی (س) تا مرزهای روشن تحقق تمدن نوین اسلامی تداوم خواهد یافت.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها