دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش بسیجیان در تداوم و دفاع از انقلاب اسلامی ایران

امروز بسیج به یکی از بی‌نظیرترین نهاد‌های مردمی تبدیل شده است که نمونه آن در هیچ کجای دنیا تکرار نشده است که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) بسیج را به عنوان ذخیره استراتژیک کشور نامید.
کد خبر: ۴۹۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷ - 24November 2021

نقش بسیجیان در تداوم و دفاع از انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، بسیجیان با تعقیب خط صحیح انقلاب اسلامی از طریق افزایش معلومات و سطح دانش و آگاهی‌های خود از جمله بینش سیاسی، می‌توانند در صحنه‌های مختلف، حضور خود را اعلام کرده و خنثی‌گر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی باشند.

آنها این توان را دارند تا با شجاعت و فداکاری از آفات احتمالی انقلاب اسلامی جلوگیری کنند و راه شهدای جاوید را پاس داشته و از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی محافظت کنند.

شناخت آفات انقلاب اسلامی و زدودن آن‌ها یکی از وظایف عمده بسیجیان است که همانند باغبانانی دلسوز، نهال نورسته انقلاب را از وسوسه خناسان مصون نگه می‌دارند؛ زیرا یک انقلاب ممکن است به آفات مختلفی که چهره‌ها و رنگ‌های متفاوت دارد دچار شده و به تدریج از محتوای اصلی خود تهی و سرانجام به انحراف یا شکست مبتلا شود.

آفاتی که ممکن است انقلاب به آن دچار شود «ناشی از عوامل فطری، روانی و اجتماعی» است که به صورت بسیار نامحسوس و خزنده، جامعه انقلابی را تحت تأثیر و نفوذ خود قرار داده و خسارات خود را با خالی کردن انقلاب از محتوای اصلی و درونی آن وارد می‌آورد. بسیجیان در قبال انقلاب اسلامی تعهدی عظیم و رسالتی بزرگ دارند، پیمانی که با شهدای همرزم خود داشتند تا پاسدار راه و اهداف آنان باشند؛ این تعهد را با انجام رسالتی که در پاسداری و تداوم راه انقلاب برعهده دارند، می‌توانند ادا کنند.

بسیج و بسیجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، معنوی می‌تواند به انقلاب اسلامی خدمت کرده و در رفع مشکلات آن بکوشد؛ کار و تلاش آن‌ها در این زمینه‌ها نشان دهنده عزم و اراده استوار آنان و شوق و علاقه شان به حفظ انقلاب و سازندگی ایرانی آباد، مستقل و سعادتمند است.

تشکیل بسیج از اقدامات الهی امام خمینی

تشکیل شجره طیبه بسیج مستضعفین از اقدامات الهی و معجزه‌آسای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به منظور صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است. امام خمینی (ره) با نگاه آینده‌نگرانه و الهی خود می‌دانست، همان طور که انقلاب اسلامی به مثابه پدیده‌ای منحصربفرد، انقلابی عظیم در روح‌ها، باورها، رفتار‌ها و ساختار‌های جامعه ایرانی ایجاد کرده، صیانت و پاسداری از آن نیز در وسط معرکه‌ها و مهلکه‌های بی‌شماری که برایش از داخل و خارج طراحی شده به ساماندهی نیروی عظیمی از جنس انقلاب، با مولفه‌هایی از روحیه خالصانه جهادی، معنویت و بصیرت نافذ و اعتقادات محکم با آمادگی‌های نظامی برای ایثار تا بذل جان با ملاک‌ها و مناط‌های الهی نیاز دارد. این بینش زیربنای شکل‌گیری بسیج مستضعفین به عنوان همزاد انقلاب اسلامی شد.

گذشت زمان و مواجهه موفق بسیج با بحران‌ها، فتنه‌ها و چالش‌های مختلف، درستی معجزه بودن تاسیس این نهاد مقدس و ذخیره انقلاب اسلامی را نشان داد و انقلاب اسلامی توانست با عبور از گردنه‌های سخت و صعب به قله افتخارات امروز برسد. حال دشمنان انقلاب در فضای پسابرجام به این نتیجه رسیده‌اند که با تغییر راهبرد مقابله با جمهوری اسلامی ایران از حوزه تقابل و هماوردی سخت و نیمه سخت، به حوزه تعامل، به دنبال تاثیرگذاری و نفوذ در باورها، رفتار‌ها و نهایتا ساختار‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به بهانه مذاکره باشند.

از این رو، بسیج جایگاه ویژه‌ای در این سناریو پیدا می‌کند؛ هم از حیث این که خود نهاد بسیج و بسیجیان عزیز به عنوان یکی از اهداف نفوذ هستند و هم از این لحاظ که وفادارترین و پا به رکاب‌ترین نیروی انقلاب ‌اند که وظیفه دفع و رفع نفوذ و مقابله با نفوذگر را به عهده دارند.

بسیج بی‌نظیرترین نهاد مردمی در دنیا است

امروز بسیج به یکی از بی‌نظیرترین نهاد‌های مردمی تبدیل شده است که نمونه آن در جبهه مقاومت تکرار شده است. از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) بسیج را به عنوان ذخیره استراتژیک کشور نامید و این ویژگی با مدیریت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در این ۴۰ سال حفظ شد و به یک الگو برای داخل و خارج تبدیل شده است.

بسیج بزرگ‌ترین امید برای دوستان انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در کشور‌های اسلامی منطقه است و به همین دلیل است که حضرت امام (ره) فرمودند: «وقتی فرهنگ بسیج در یک کشور طنین انداز شود از طمع دشمنان دور می‌ماند.» بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی نیازمند حرکتی نو، جدید و گسترده است که این تنها با مدیریت بسیجی و انقلابی امکان پذیر است و دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید از ظرفیت‌های گسترده بسیج استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار