اتهام‌زنی جدید کابینه سعودی علیه ایران

هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست کشور‌های خلیج فارس و آمریکا، سیاست ایران را خصمانه خواند و از جامعه بین‌الملل خواستار متوقف کردن ایران در «دستیابی به سلاح‌های اتمی» شد.
کد خبر: ۴۹۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 23November 2021

اتهام‌زنی جدید کابینه سعودی علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیأت وزیران عربستان سعودی (کابینه)، امروز (سه‌شنبه) از تصمیمات گرفته شده در نشست مشترک کشور‌های حاشیه خلیج فارس و آمریکا به ریاست عربستان سعودی استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس» گزارش کرد، در نشست امروز «بر عزم مشترک برای کمک به امنیت و ثبات منطقه، محکوم کردن سیاست‌های خصمانه [متجاوزانه]ایران و حمایت از تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تأکید شد».

هفته گذشته، نشست کارگروه مشترک آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در رابطه با ایران در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

آمریکا و اعضای شورای شورای همکاری خلیج فارس ایران را به سیاست‌های «ستیزه‌جویانه و خطرناک» متهم کردند و مدعی شدند ایران از طریق آنچه آن را «نواب» ایران خواندند، از موشک‌های بالیستیک پیشرفته و پهپاد برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده کرده است.

در بخشی از این بیانیه درباره برنامه هسته‌ای ایران آمده است: «آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند برنامه هسته‌ای ایران منشأ نگرانی‌های جدی است.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار