وزیر دفاع روسیه:

شاهد تشدید فعالیت بمب افکن‌های آمریکا در نزدیک مرز‌های روسیه هستیم

شویگو طی سخنانی تاکید کرد که کشورش شاهد تشدید فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای خود است.
کد خبر: ۴۹۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ - 23November 2021

شاهد تشدید فعالیت بمب افکن های آمریکا در نزدیک مرزهای روسیه هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه اظهار داشت: روسیه شاهد تشدید فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای خود است.

وی که این سخنان را در گفت‌وگو با همتای چینی خود مطرح می‌کرد، افزود: ما شاهد افزایش قابل توجه فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه هستیم.

وزیر دفاع روسیه در این گفت‌وگوی دوجانبه تصریح کرد: طی این ماه، در جریان برگزاری «رزمایش رعد جهانی»، فرماندهی راهبردی ایالات متحده، با استفاده از ۱۰ بمب افکن استراتژیک به طور همزمان از جهات غربی و شرقی به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه پرداخت.

شویگو در خصوص موقعیت جغرافیایی این تمرینات نظامی خاطرنشان کرد: فاصله (موقعیت انجام این تمرینات) از مرز ایالتی ما ۲۰ کیلومتر بود.

وی همچنین تاکید کرد که توسعه تعامل بین روسیه و چین به ویژه در بحبوحه تشدید تلاطم ژئوپلیتیکی و پتانسیل درگیری رو به رشد در مناطق مختلف جهان اهمیت دارد.

شویگو تاکید کرد: چین و روسیه برای سال‌ها شرکای استراتژیک یکدیگر بوده‌اند. امروز توسعه تعامل ما در شرایط تشدید تلاطم ژئوپلیتیکی و پتانسیل درگیری رو به رشد در مناطق مختلف جهان بسیار حیاتی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار