با تلاش ارتش سوریه؛

کاروان نظامی آمریکا مجبور به عقب‌نشینی شد

نیروهای ارتش سوریه در استان الحسکه اجازه ندادند یک کاروان نظامیان تروریست آمریکایی به سمت شهر قامشلی حرکت کنند.
کد خبر: ۴۹۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲ - 24November 2021

ارتش سوریه، کاروان نظامی آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش سوریه شامگاه امروز سه‌شنبه در شمال شرق این کشور در برابر یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی ایستادگی کرد.

منابع محلی در جنوب شرق شهر قامشلی در استان الحسکه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که نیروهای ارتش سوریه مانع عبور یک کاروان آمریکایی در نزدیکی روستای «عاکوله» شدند.

به گفته این منابع، نیروهای سوری اجازه ندادند کاروان آمریکایی از این روستا عبور کرده و به سمت قامشلی حرکت کند.

منابع مذکور تأکید کردند، این کاروان متشکل از پنج خودروی زرهی بود و وقتی با مقاومت ارتش سوریه مواجه شد، عقب‌نشینی کرد.

این در حالی است که شهروندان سوری شامگاه دوشنبه در برابر عبور یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی ایستادند و با پرتاب سنگ، اجازه ندادند یک کاروان نظامی آمریکا، از روستای «حامو» در استان الحسکه عبور کند.

چندی پیش نیز ساکنان روستای «تل احمد» در شمال شرق سوریه اجازه ندادند که یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از این روستا عبور کند.

ساکنان این روستا با کمک ارتش سوریه کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند. این کاروان شامل خودروهای زرهی بود که اهالی روستا از عبور آن از جاده‌ای که از آن عبور می‌کند، ممانعت کردند.

اشغال مناطق شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی خشم اهالی منطقه و همزمان توسعه دامنه مقاومت مردمی علیه اقدامات‌ این نیروها را به همراه داشته است.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار