استاندار یزد:

به بسیجی بودن خود افتخار کنید و بسیجی بمانید

«فاطمی» گفت: افتخار ما این است که بسیجی هستیم، بالاترین افتخار برای ما است، به بسیجی بودن خود افتخار کنید و بسیجی بمانید.
کد خبر: ۴۹۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ - 23November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، همایش «پیشگامان تمدن» به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه امشب در سالن تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان یرد با حضور سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، «مهران فاطمی» استاندار، «محمد رستگاری» فرماندار، اساتید دانشگاه‌ها و «علی پورمیرزایی» مسئول بسیج دانشجویی استان یزد و دانشجویان بسیجی سراسر استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هر آنچه که امروز از آبرو، اعتبار و جایگاهی که داریم به برکت بسیج دانشجویی است. به برکت فعالیت‌های دانشجویی است که در کنار درس انجام می‌دادیم.

وی افزود: کسانی که فقط به دنبال درس هستند موفق نمی‌شود و کسانی هم که فقط به دنبال فعالیت‌های دانشجویی هستند آینده‌ای ندارند. کسی موفق است که هم فعالیت دانشجویی را انجام می‌دهد و هم درس می‌خواند. فرصت‌ها کم است و تقاضا زیاد، آن‌هایی موفق هستند که از فرصت‌ها نهایت استفاده را می‌کنند.

بسیج دانشجویی شهید «محمدخانی» را ساخت

مهران فاطمی با اشاره به شهدای بسیجی اذعان داشت: شهید «محمدخانی» از دل بسیج دانشجویی محمدخانی شد، بسیج دانشجویی شهید محمدخانی را ساخت که از شما بسیجی‌ها می‌تواند شهید بسازد. شهید «احمدی‌روشن» یک شهید دانشمند از دل بسیج‌دانشجویی بیرون آمد. شهید «محمدی» و سایر شهدا از دل بسیج اساتید بیرون آمده‌اند، بسیج را قدر بدانید و نگاه عبادی و اعتقادی به آن نداشته باشید.

وی از مسئولان خواست تا می‌توانند مجموعه‌های بسیج دانشجویی را تقویت کنند و افزود: مسئولان به بچه‌های بسیجی بها بدهید، اجازه بدهید دانشگاه سیاسی باشد، حرفشان را بزنند و دانشگاه به معنای واقعی محیطی برای آزاد اندیشی باشد، فکر نکنید اگر فضایی را تخصیص دادید  هزینه‌ای بیهوده است.

استاندار یزد با بیان اینکه دانشجویان بسیجی مجاهد هستند افزود: این‌ها می‌توانستند انتخاب‌های دیگری داشته باشند، آمدند در بسیج دانشجویی کمک کنند. از مسئولان خواهش می‌کنم به دوستان در شورا‌ها در تصمیم‌گیری‌ها بها بدهند و در حمایت‌ها و تقویت‌ها بها بدهند که دانشجو با افتخار بگوید من بسیجی هستند.

فاطمی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دو اعتبار دارد تصریح کرد: تفاوت بسیج دانشجویی با تشکل‌های دیگر این است که از یک طرف به سپاه یک مجموعه نظامی وصل است و از یک طرف به دانشگاه وصل است.

سپاه نماد مقاومت، نماد جهاد، نماد انقلابی‌گری است

وی با بیان اینکه سپاه صرفاً یک سازمان نظامی نیست تشریح کرد: سپاه نماد مقاومت، نماد جهاد، نماد انقلابی‌گری است و دانشگاه محل آزاد اندیشی، محل فکر، علم و نوآوری است.

استاندار یزد با بیان اینکه افتخار کنید که در بسیج دانشجویی هستید که به مجموعه سپاه وصل است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند: هر چه در این انقلاب کج شود آن را به بدنه سپاه میبندیم و آن را مستقیم و راست می‌کنیم. خدماتی که مجموعه سپاه و بسیج در طول انقلاب داشتند در هیچ کجا وجود نداشت.

فاطمی عنوان کرد: دستاورد‌های سپاه و بسیج با حداقل امکانات و بالاترین بهره‌وری در خدمت نظام بود و شما‌ها این مجموعه را انتخاب کردید. امروزه دشمن سه اولویت دارد، اولویت اول آن این است که جلوی پیشرفت نظامی را بگیرد، اولویت دوم این است که جلوی پیشرفت علمی ما را بگیرد و اولویت سوم انسجام ملی و وحدت ملی ما را خدشه دار کند.

به بسیجی بودن خود افتخار کنید و بسیجی بمانید

استاندار یزد با بیان اینکه بسیج دانشجویی در این سه حوزه تعریف می‌شود بیان داشت: دانشجویان بسیجی در قبال پیشرفت نظامی با حرکت‌های دانش بنیان، علم فناوری، تلاش شبانه روزی علمی، زیربنا‌های اقتصادی کشور زا تقویت می‌کنند و بسیج در داخل دانشگاه بایستی محور انسجام مابین تشکل‌های دانشجویی و جنبش دانشجویی باشد و باید مطالبه گری کند و فریاد مظلومان و مستضعفان باشد.

وی حمایت خود را از دانشجویان بسیجی اعلام کرد و گفت: ما در استان شما را حمایت می‌کنیم و این وظیفه ما است. ما از مطالبه‌گری شما استقبال می‌کنیم، مدیری را که شما دعوت می‌کنید در جمع دانشجویان و دانشگاه حضور پیدا می‌کند و افتخار ما این است که بسیجی هستیم، بالاترین افتخار برای ماست، به بسیجی بودن خود افتخار کنید و بسیجی بمانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها