مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد تاکید کرد؛

حمایت از هنرمندان جوان برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سرهنگ «زارع» گفت: بسیاری از جوانان در حوزه‌های فیلم، موشن گرافی و سینمایی هستند که توانایی اجرای کار‌های فاخر هنری را دارند، ولی سازمان مشخصی برای حمایت این عزیزان وجود ندارد. این جوانان استعداد‌های ما هستند که باید این‌ها را حمایت کنیم.
کد خبر: ۴۹۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ - 24November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در سالن «کوثر» استانداری برگزار شد.

سرهنگ زارع در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: برکات دفاع مقدس باید در ذهن جامعه ما و جامعه اسلامی سال‌ها باقی بماند که این هم بسته به کار‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. امیدواریم با تشکیل جلسات منظم شورای هماهنگی به وظیفه خود مخصوصاً در راستای تشکیل موزه دفاع مقدس عمل کنیم. همانطور که در دفاع مقدس همه دستگاه‌ها دخیل بودند، در بحث فعالیت‌هایی که در حوزه دفاع مقدس انجام می‌شود باید انجام گفت این فعالیت‌ها خاص نیرو‌های مسلح نیست و همه باید کمک کنند تا کار روی زمین نماند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با اشاره به بحث نشر در حوزه دفاع مقدس گفت: در قبال تعداد شهدا و رزمندگانی که در استان داریم حقیقتا کار خاصی صورت نگرفته است. بسیاری از رزمندگان مراجعه می‌کنند که خاطرات‌شان نوشته شود که بعضاً هم کسی یاد این بزرگواران نیست.

سرهنگ زارع با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با جلوگیری از تحریف در دفاع مقدس افزود: کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس چاپ و رونمایی می‌شود، بعضا خروجی و کیفیت مناسبی ندارد، اگر بر اساس آیین‌نامه این کار انجام شود هر کسی در حوزه دفاع مقدس می‌خواهد کار کند و از این فیلتر‌ها رد شود قطعاً در حوزه مقابله با تحریف قدم مثبتی می توان برداشت.

وی با اشاره به بحث تکمیل یادمان‌های شهدا در استان گفت: تعداد زیادی از شهدا در استان تدفین شده اند و تعداد زیادی درخواست از سراسر استان برای تدفین شهدا داریم ولی مقررات خاصی برای دفن آن‌ها وجود دارد. باید توجه داشت که هر مکان شایسته دفن این عزیزان نیست. نکته دیگر اینکه هر مکانی که درخواست می‌دهد، صفر تا صد مراسم تشییع شهدا بر عهده درخواست کنندگان است.

زارع با اشاره به بحث حمایت از هنرمندان در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: بسیاری از جوانان در حوزه‌های فیلم، موشن گرافی و سینمایی و... به این سازمان مراجعه می‌کنند که توانایی اجرای کار‌های فاخری دارند، ولی سازمان مشخصی برای حمایت این عزیزان وجود ندارد. این جوانان استعداد‌های ما هستند و حتی در جشنواره فانوس حائز رتبه شدند که باید این‌ها را دریابیم و در زمینه دفاع مقدس می‌توانند کار‌های بسیار خوبی را انجام دهند.

در پایان این نشست لوح تبریک سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استاندار یزد اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار