مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس یزد در مراحل پایانی قرار دارد

سرهنگ «سیدمحسنی» از اجرای مراحل پایانی تدوین دانشنامه دفاع مقدس در یزد خبر داد و گفت: در نظر داریم در صورت مهیا شدن شرایط در ۲۲ بهمن سال جاری این دانشنامه رونمایی شود.
کد خبر: ۴۹۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 24November 2021

سرهنگ «سید داوود سیدمحسنی» مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس به طور کلی قصد داریم نقش استان یزد در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

وی افزود: سه گروه شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی در این حوزه وجود دارد. در گروه شهدا، ۱۷۵ شهید را شناسایی کردیم و مقالاتشان به طور کامل نوشته شده است که با همکاری همه ارگان‌ها و شهرستان‌ها این کار صورت گرفته است.

سیدمحسنی ادامه داد: در گروه نظامی و جغرافیایی که بحث اصلی است خوشبختانه مقالات آن نوشته شده است، ولی در خصوص بعضی شهرستان‌ها ما هنوز مشکل داریم و همکاری بیشتری بایست در این رابطه صورت گیرد. در نظر داریم با مهیا بودن شرایط در ۲۲ بهمن سال جاری این دانشنامه رونمایی شود، در غیر این صورت در اسفند ماه رونمایی خواهد شد.

سرهنگ سیدمحسنی در رابطه با حذب نیرو‌های سرباز در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد افزود: بعضی از ظرفیت‌ها به صورت کشوری به استان‌ها ابلاغ می‌شود و دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند تا ۱۷ ماه از این ظرفیت در اداره استفاده کنند.

وی افزود: در نظرداریم کار گروهی در دانشگاه یزد با حضور کلیه دانشگاه‌های استان تشکیل شود و این موضوع به اطلاع همه دانشجویان برسد. امسال متاسفانه استان یزد در این حوزه فقط سه نیروی سرباز را به تهران معرفی کرد که باید از این ظرفیت بسیار خوبی که وجود دارد نهایت استفاده صورت گیرد.

مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد همچنین در رابطه با حوزه نشر کتاب به دستگاه‌ها و سازمان‌ها پیشنهاد کرد: در حوزه جهاد و شهادت سالی یکبار، یک کتاب توسط آن سازمان به چاپ برسد تا کمک شایانی به حوزه نشر دفاع مقدس در استان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار