مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بسیج، معجزه امام در قرن معاصر بود/ فقدان روحیه بسیجی، زمینه‌ساز بروز آسیب‌هاست

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: تقدیم دوهزار شهید از نیشابور در دفاع مقدس نشان از این واقعیت بزرگ دارد که مردم این شهرستان، به تفکر بسیجی به‌عنوان معجزه امام راحل در قرن اخیر ایمان دارند و در میانه میدان حماسه‌آفرینی‌ها حاضر هستند.
کد خبر: ۴۹۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ - 24November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فیروزه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «ابوالفضل حکیم‎پور» فرماندار، سرهنگ پاسدار «علی رستمی» فرمانده سپاه شهرستان، «محمد کوهستانی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان و جمعی از مسئولان محلی در تالار همایش‌های فرمانداری فیروزه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان فیروزه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، از تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: اگرچه پیرو هماهنگی‌های صورت‎گرفته در شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان با مسئولان محلی، زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محل پارک شهرستان فیروزه به‌منظور احداث دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان فیروزه تعریف‌شده اما کلنگ زنی ساختمان دفتر نمایندگی منوط به تکمیل یادمان شهدای گمنام است.

بسیج، معجزه امام در قرن معاصر بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه بسیج، مظهر حضور ایثارگرانه، مجاهدانه و خداپسندانه مخلص‌ترین انسان‌هاست، اظهار داشت: تا پیش از تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل، اگرچه فرهنگ بسیجی در جامعه ما وجود داشت اما بنیانگذار کبیر انقلاب، مبانی این نهضت عظیم را از لابه‌لای اوراق دفتر تاریخ بیرون کشید، به آن تجسم سازمانی بخشید و در قالب یک تفکر تعالی‌بخش تبیین کرد.

بسیج، معجزه امام در قرن معاصر بود/ فقدان روحیه بسیجی، زمینه‌ساز بروز آسیب‌هاست

وی افزود: با بررسی لطمات و خساراتی که ملت ما در طول تاریخ خود متحمل شده است، درمی‌یابیم که فقدان روحیه بسیجی و خودباوری ملی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها، همواره زمینه‌ساز بروز آسیب‌ها بوده است؛ به‌طور مثال، آنچه در جریان حمله ارتش مغول به کشور و ویرانی‌های وسیعی ناشی از این تهاجم مطرح است، این است که به خاطر مردم پایه نبودن حکومت‌ها، مردم روحیه دفاعی نداشتند و این خودباوری به آنان داده نشده بود که می‌توانند از خود دفاع کنند.

یوسفعلی‌زاده، بسیج را معجزه امام در قرن معاصر خواند و خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌های استان خراسان رضوی، نیشابور به نسبت جمعیت خود، بیشترین سهم را در دفاع مقدس داشته است و تقدیم دوهزار شهید از این شهرستان به اسلام و انقلاب نشان از این واقعیت بزرگ دارد که تفکر بسیجی به‌عنوان معجزه امام راحل در قرن اخیر، در این شهرستان به‌طور گسترده نهادینه ‌شده و مردم به این اصل باور دارند که اگر بخواهند استقلال و آزادی خود را بدست بیاورند، روی پای خود بایستند، به دشمن باج ندهند و دست رد به سینه او بزنند، باید به میدان بیایند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که بسیجی باید در وسط میدان باشد که فضیلت‌ها و ارزش‌های اصلی انقلاب زنده بماند. این میدان اگر در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جهاد حق علیه باطل معنی می‌شد، امروزه در عرصه محرومیت‌زدایی، جهاد خودکفایی و دفاع از سلامت مردم در مبارزه با کرونا تجلی یافته و اساساً هر جا که یک نیاز اساسی در جامعه، تفکر جهادی را به سمت خود فرامی‌خواند، بسیج متشکل از آحاد مردم در میدان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: بسیج در همه اجزای این نظام ریشه دارد و همه طبقات جامعه در این شجره طیبه عضویت دارند لذا برمبنای این تعریف، هرکس که مخلصانه زحمت بکشد و جان خود را فقط به جهت کسب رضای الهی به مضایقه بیندازد تا باری از دوش محرومان بردارد، فارغ از کسوت و مقام اجتماعی، یک بسیجی محسوب می‌شود.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از تکالیف اساسی بسیجیان است، گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از تکالیف بسیجیان است تا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقامه نهضت زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان با اجر شهدا سهیم باشد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: در ایام اخیر که به همت دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فیروزه، شاهد تسری این نهضت به روستاهای تابعه شهرستان و تکمیل ساختار دفتر نمایندگی با ترکیبی از افراد باتجربه و اثرگذار با جوانان آتش به اختیار و باانگیزه هستیم، از خداوند متعال می‌خواهیم که به این اقدامات خداپسندانه برکت دهد و همه ما را در اجر شهدا سهیم گرداند.

در انتهای این مراسم و با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، از راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان نیز تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها