دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با خانواده شهیدان «دهنوخلجی» و «محمدی» + تصاویر

سردار «یوسفعلی‌زاده» با خانواده شهیدان «سیدعلی دهنو خلجی» و «محمد محمدی» در شهرستان فیروزه دیدار کرد.
کد خبر: ۴۹۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 24November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده شهیدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جریان سفر به شهرستان فیروزه با حضور در منزل شهیدان «سیدعلی دهنو خلجی» و «محمد محمدی» با خانواده این شهدای والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه حفظ کرامت خانواده معزز ایثارگران، ضرورت و حق شرعی بر ذمه آحاد جامعه است، اظهار داشت: پدر و مادر شهدا چشم و چراغ ما هستند و هر کس در هر مسئولیتی که قرار دارد باید با سعی و تلاش، مسیر خدمت به خانواده شهدا را هموار کند زیرا خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند و اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به این عزیزان است که باید به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: مادران و پدران شهدا با تربیت و پرورش فرزندانی مؤمن و انقلابی سهم بزرگی در انقلاب و دفاع مقدس ایفا کردند و با موافقت برای حضور آنان در جهاد فی سبیل‌الله، ثمره تلاش و تربیت خود را تقدیم اسلام کرده و بهترین معامله را با خدا انجام دادند که برکت همین ایثار، باعث عاقبت‌به‌خیر شدن آنان و ذریه طیبه آن‌ها شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه نقش‌ مادران شهدا را در پرورش فرزندانی شهادت‌طلب مهم دانست و تأکید کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمتر از نقش مردان نبوده و این حضور تعیین‌کننده در استمرار حرکت انقلاب اسلامی تداوم دارد.

«سیدعلی دهنو خلجی» پنجم آذر ۱۳۳۹ در روستای دهنوخلج از توابع شهرستان فیروزه نیشابور به دنیا آمد. این شهید والامقام در سن ۲۲ سالگی به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۲۱ اسفند ۱۳۶۲ و درحالی که با سمت تك‌تیرانداز در منطقه مریوان مشغول دفاع از منطقه پدافندی خود بود، بر اثر اصابت مسقیم گلوله به شهادت رسید.

جهادگر شهید «محمد محمدی» در سال ۱۳۳۷ در شهرستان نیشابور دیده به جهان گشود و درحالی که از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌ها شتافته بود، به‌عنوان جوشکار متخصص در بسیاری از عملیات‌های حساس مهندسی رزمی تأثیر مستقیم داشت. تا اینکه سرانجام در تاریخ ۶ آبان ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار