مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

غفلت مهمترین راهبرد دشمن در جنگ نرم فرهنگی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: تهاجم فرهنگی دشمن با هزار زبان در جریان است تا فرهنگ شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی در دستورکار ملت ما نباشد، اشتغالات روزمره، جای دغدغه‌های بزرگ و آرمان‌های راهبردی را بگیرد و ملت ما از وادی گرامیداشت تاریخ پرافتخار خود خارج شود.
کد خبر: ۴۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 24November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نخستین یادواره شهدای بسیج اقشار شهرستان فیروزه با اشاره به اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: شهدایی که پا بر سر خاک و مافیها گذاشتند، تا افلاک پر کشیدند و «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» شدند، بر ذمه همه ما حقی دارند و ما در برابر نهضت معمار کبیر انقلاب و مجاهدت‌های شهدا مسئول هستیم. بر همین اساس، از آن جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند «فضیلت زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست»، به پیروی از این سخن صادق، همه سرودها، نمایشنامه‌ها و آثار هنرمندانه‎ای که فرهنگ ایثارگری و دشمن‌ستیزی را زنده نگاه می‌دارد، در اجر مجاهدت حماسه‌آفرینان عرصه‌های عزت و شریف سهیم و شریک هستند.

ایجاد غفلت، زمینه‌ساز تحریف و مهمترین راهبرد دشمن در جنگ نرم فرهنگی است

وی افزود: به پشتوانه همه اقدامات فرهنگی اثرگذار و به برکت انقلاب اسلامی، شجره طیبه جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی به بار نشسته و خون شهدای ما نه‌تنها موجب رشد و بالندگی ایران اسلامی است بلکه فراتر از آن در سرتاسر جهان به‌ویژه در کشورهای محور مقاومت در منطقه، به موج توفنده‎ و پویایی از اثرگذاری و جریان سازی تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تأکید بر ضرورت تمسک به شیوه‌های عملی و ابزارهای تربیتی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: بر مبنای حدیث امام صادق (ع) که فرمود «کُونُوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم»، کارآمدی تبلیغی عمل و کردار به نسبت زبان و گفتار به‌مراتب بیشتر است و بر همین اساس، گرامی داشتن معارف دفاع مقدس و مقابله با تحریف این حقایق باید در بستر عمل صورت بگیرد.

ایجاد غفلت، مهم‌ترین راهبرد دشمن در جنگ نرم فرهنگی است

وی ایجاد غفلت را مهم‌ترین راهبرد دشمن در جنگ نرم فرهنگی دانست و ادامه داد: تهاجم فرهنگی دشمن با هزار زبان در جریان است تا فرهنگ شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی در دستورکار ملت ما نباشد. دشمن به دنبال آن است که مردم را از لباس رزمی که به تن دارند، خلع کرده و چنان کند که و اشتغالات روزمره و امورات شخصی، جای دغدغه‌های بزرگ و آرمان‌های راهبردی را بگیرد تا در نهایت، ملت ما به کلی از وادی گرامیداشت تاریخ پرافتخار خود خارج شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس هم عده قلیلی برای شریک نبودن در تبعات جنگ، هم خودشان و هم وابستگانشان را به کلی از جبهه‌ها دور نگاه می‌داشتند و بعضاً به خارج از کشور هم می‌گریختند، در شرایط امروز هم عده‌ای هستند که دل در گرو جهان غرب داشته و با منافع خود را با دشمن مشترک می‌دانند اما در برابر این جریان انحرافی محدود، قاطبه ملت دلبسته اندیشه جهاد و ایستادگی و گریزان از زخارف دنیا هستند و تقابل این دو جریان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته و به مثابه نبرد همیشگی حق و باطل در آینده هم ادامه خواهد داشت.

ایجاد غفلت، زمینه‌ساز تحریف و مهمترین راهبرد دشمن در جنگ نرم فرهنگی است

وی تأکید کرد: پیام یادواره شهدای بسیج اقشار شهرستان فیروزه این است که شهدا راهشان زنده و پویا مانده و حضور آحاد این ملت در میانه میدان، یک حضور مؤثر و دشمن‌شکن است. راه جهاد و شهادت، تنها گزینه برای تحقق عزت و استقلال ملت ماست و این اندیشه را شهدا به ما آموختند که عاقبت‎بخیری در گرو پایداری بر ارزش‌هاست و اگر می‌خواهیم در دنیا وجدانمان آرام باشد و در آخرت، رضایت شهیدان را داشته باشیم، باید متعهد به آرمان ولایتمداری و استکبارستیزی بمانیم زیرا اگر بیعت با یزیدیان مؤثر و مثمر می‌بود، اولیای الهی آن را برمی‌گزیدند و امام حسین (ع) با علی‌اکبر (س) و قاسم ابن الحسن (س) خود به میدان مبارزه با این عناصر پلید وارد نمی‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: آموزه مکتب شهید سلیمانی این است که تأسی به این فرهنگ متعالی انحصار در گروه و دسته خاصی ندارد و آحاد ملت می‌توانند با تقویت ایمان و اراده انقلابی خود به میدان بیایند و منادی معارف ایثار و شهادت باشند. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را مشمول دعای خیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و شفاعت شهیدان قرار دهد و اراده جوانان ما را در گرامیداشت این راه پرافتخار مصمم‌تر بگرداند.

در انتهای این مراسم، از خانواده‎‎‌‌های معظم شهیدان بسیج اقشار شهرستان فیروزه با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار