دبیر علمی جشنواره «یوسف»:

جشنواره «یوسف» فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای نهفته در ادبیات پایداری است

«اکبری شهپر» گفت: جشنواره یوسف فرصت مغتنمی را برای معرفی استعدادهای نهفته در موضوع ادبیات پایداری و ارتباط نسل‌های گذشته و حال نویسندگان پدید می‌آورد.
کد خبر: ۴۹۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ - 24November 2021

جشنواره یوسف فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای نهفته در ادبیات پایداری است«مهراب اکبری شهپر» دبیر علمی دهمین جشنواره ادبی داستان کوتاه «یوسف» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: این جشنواره با حدود یک دهه فعالیت، اکنون پای ثابت و مستمر جشنواره‌های ادبی در کشور است. همانگونه که شاهد هستیم، در جشنواره یوسف، گونه مهمی از داستان نویسی یعنی ادبیات مقاومت و پایداری وجود دارد و جشنواره با همین ادبیات، محکم و استوار به حیات و حرکت پربرکت خود ادامه می‌دهد.

اکبری با اشاره به این نکته که در سال‌های اخیر، نویسندگان نگاه‌های متفاوت تری نسبت به جنگ و گونه دفاع مقدس پیدا کرده اند، عنوان کرد: فارغ از کلیشه‌های مرسوم، در آثار جشنواره یوسف نیز با بینش‌های جدیدتری مواجه هستیم.

دبیر علمی دهمین جشنواره ادبی داستان کوتاه یوسف در استان قم تصریح کرد: این جشنواره فرصت مغتنم و شایسته‌ای برای معرفی نویسندگان مستعد و البته شکوفا کردن استعداد‌های پنهان با اندیشه‌های نو در ادبیات پایداری فراهم می‌آورد. مزیت دیگر جشنواره یوسف، این است که نویسندگان نسل قدیم و نسل جدید می‌توانند آثارشان را با هم به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار