همزمان با هفته بسیج؛

آیین بزرگداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان کهک قم برگزار شد

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان کهک و جانباز شهید «مجتبی علی بابایی» با حضور مسئولان شهرستان، در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 24November 2021

آیین بزرگداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان کهک قم برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان کهک و جانباز ۷۰ درصد شهید «مجتبی علی بابایی» همزمان با هفته بسیج، با حضور مسئولان شهرستان، در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) این شهر برگزار شد.

در این مراسم، «اکبر علی بابایی» رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش قم و برادر شهید، در سخنانی، اهمیت پاسداشت مقام شهدا در جامعه بخصوص در بین نسل جوان را یادآور شد و خاطراتی از زندگی، رزم و شهادت برادر شهیدش «مجتبی علی بابایی» بازگو کرد.

در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز کهک، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش کهک، مسئولانی از بنیاد شهید و سازمان بسیج فرهنگیان و جمعی از معلمان و دانش آموزان و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

«مجتبی علی بابایی» در سن ۱۹ سالگی عازم جبهه‌های نبرد شد؛ وی در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات «بیت‌المقدس» از ناحیه سر و پا و موج انفجار به درجه جانبازی نائل آمد و در سال‌های بعد هم دچار عوارض شیمیایی شد.

وی سرانجام پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست و در بیستم مرداد سال جاری، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم تشییع و خاکسپاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار