رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد خبر داد؛

ثبت ۳۶۰ مورد خاطرات والدین شهدا در استان یزد

حجت‌الاسلام «زارع» با بیان این‌که کمر همت را بسته‌ایم تا خاطرات‌ والدین شهدا را ثبت و ضبط کنیم، گفت: ۳۶۰ مورد خاطرات والدین شهدا با همکاری صدا و سیما در استان یزد ثبت و ضبط شده است.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 25November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در جریان دیدار «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده‌های ایثارگران که در سالن برق منطقه‌ای «شهید عباس‌پور» یزد برگزار شد، اظهار داشت: یزد معروف به دارالعباده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را دارالعلم نیز نامیده‌اند و به شهر قنات و قنوت و قناعت نیز شهرت دارد.

وی افزود: مردم سخت‌کوش، قانع و ایثارگر استان یزد با مشکلات زیادی مواجهند، ولی آن‌ها را تحمل می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری کنگره شهدای یزد، تصریح کرد: یزدی‌ها در دوران دفاع مقدس ابتکاراتی داشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ دانش‌آموز شهید در استان یزد داریم که در کشور کم‌نظیر است، افزود: استان یزد حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و در حال حاضر سه هزار و ۶۹۲ پرونده در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان داریم.

حجت‌الاسلام زارع گفت: شش هزار و ۸۹۲ والدین شهید در استان یزد داریم که از وجود برکات دو‌سوم این جمعیت نازنین محروم شدیم و کمر همت را بسته‌ایم که خاطرات‌شان را ثبت و ضبط کنیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند خاطرات والدین شهدا را با جدیت ثبت کنید تا مردم ببینند چه کردند که چنین فرزندانی از خانواده آن‌ها متولد شده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ مورد خاطرات والدین شهدا با همکاری صدا و سیما در استان یزد ثبت و ضبط شده است، اذعان داشت: ۷۸ همسر شهید از دنیا رفته‌اند و یک هزار و ۶۰۲ فرزند شهید داریم که ۶۶ فرزند شهید دار فانی را وداع گفته‌اند و به والدین شهیدشان پیوستند. همچنین ۷۵۱ آزاده داریم که ۵۲ نفر از آزادگان به لقاءالله پیوستند و ۶۹۹ نفر آزاده در استان یزد هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار