با عنوان لاله های روشن؛

یادواره شهدای مدارس شاهد و قرآنی قم برگزار شد

یادواره «لاله‌های روشن» به همت مدارس شاهد نور علم و قرآنی امام علی (ع) و امام مجتبی (ع) همزمان با هفته بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 25November 2021

یادواره شهدای مدارس شاهد و قرآنی قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره «لاله‌های روشن» گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، با محوریت شهید شاخص «محمد معماریان» همزمان با هفته بسیج در سالن همایش‌های کانون فرهنگی «مریم» ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «احمد غفاریان» معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قم در سخنانی اظهار داشت: ما باید همیشه با نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم و دانش‌آموزان ما باید مفهوم زنده بودن شهدا را درک کنند.

وی ادامه داد: همه مدارس یادواره شهدا برگزار می‌کنند تا از برکت آن، دانش‌آموزان با اخلاق و منش و رفتار شهدا آشنا و بر اساس آن تربیت شوند.

غفاریان با گرامی‌داشت یاد شهیدان والامقامی همچون «زین‌الدین»، «عسگری جمکرانی» و «محمد معماریان»، تاکید کرد: یکی از راه‌های آشنایی با شهدا، مطالعه وصیت‌نامه‌های آن‌هاست و بدانیم فیض عظیم شهادت نصیب کسانی شد که در زندگی‌شان صفات برجسته‌ای وجود داشت و بر همین اساس، به فوز عظیم شهادت نائل شدند.

در ادامه، سرهنگ «جلال امیری» پیشکسوت ارتش و راوی دفاع مقدس، در سخنانی با اشاره به نقش تاثیرگذار ارتش در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش ما در دوران طاغوت، قدرتمندترین ارتش خاورمیانه بود و استکبار جهانی و رژیم منحوس پهلوی در صدد بودند از این قدرت بزرگ به‌عنوان پلی برای تصرف کشور‌های دیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به بیعت تاریخی و افتخارآفرین همافران با امام خمینی (ره) در روز ۱۹ بهمن سال ۵۷، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای در صدد بودند ارتش را منحل کنند و به زمین بزنند.

امیری ادامه داد: اگر سلحشوری‌های نیروی دریایی و هوایی ارتش مانند حماسه ناوچه پیکان در روز هفتم آذر سال ۵۹ تنها ۶۷ روز پس از آغاز جنگ نبود، ما شاهد برخی پیروزی‌های چشمگیر نبودیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵۲ شهید ارتش در استان قم، عنوان کرد: ۱۸۰۰ جانباز ارتش در دوران دفاع مقدس، در قم سکونت دارند.

همچنین «اشرف سادات منتظری» مادر بزرگوار شهید «محمد معماریان» و راوی کتاب «تنها گریه کن»  نیز در این مراسم، خاطراتی از مبارزات خود در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین کراماتی از فرزند شهیدش بازگو کرد.

دکلمه‌خوانی دانش‌آموز «محمدعلی عاشقی»، اجرای گروه سرود و تقدیر از دانش‌آموزان منتخب پویش لاله‌های روشن در مدارس شاهد نور علم و قرآنی امام علی (ع) و امام مجتبی (ع)، از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در مراسم فوق که با اهداء هدایایی از والدین معظم شهید والامقام «محمد معماریان» تقدیر شد، «حمیدرضا شیخ‌الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حجت‌الاسلام «غلامرضا ناظمی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، «علی‌اکبر شفیعی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی قم، «محمد صفاییان» رییس آموزش و پرورش ناحیه یک، «جواد گیلانی» مسئول حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در استان قم، سرهنگ «اکبری» مدیر طرح و برنامه ارشد نظامی ارتش در استان قم و مسئولان و جمعی از معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء مدارس شاهد نور علم و قرآنی امام علی (ع) و امام مجتبی (ع) حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار