نماینده ولی فقیه در مازندران:

دانستن و مهارت برای رشد مملکت لازم هستند

«محمدی لائینی» گفت: دانستن و مهارت دو موضوع است و هر دو برای رشد یک مملکت لازم و مکمل یکدیگر هستند.
کد خبر: ۴۹۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ - 25November 2021

دانستن و مهارت برای رشد مملکت لازم هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: دستگاه‌های تعلیم و تربیت فقط به دانستن توجه می‌کنند و خیلی ارتباط با اینکه مهارت داشته باشند، ندارند، درحالی‌که باید یادگیری‌های ما پیوست مهارتی داشته باشد و مهارت‌های ما هم باید دوره‌های مهارت تکمیلی داشته باشد.

وی افزود: هم دانستن نظری و هم پیاده کردن در عمل مهم است، توانایی عملی ضرورت است، ولی تب و تابی در جامعه بوده که همه به سوی دانسته‌ها می‌روند و در مهارت ضعف دارند که لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: دانستن و مهارت دو موضوع است و هر دو برای رشد یک مملکت لازم و مکمل یکدیگر هستند.

محمدی لائینی گفت: زمینه صنعتی برای مازندران مهم بوده که ما ضرر کردیم، مازندران قطب کشاورزی است، ولی صنایع تبدیلی مربوطه را ندارد به عنوان نمونه در رابطه با مرکبات، محصول روی دست باغداران می‌ماند و مشتری به آن شکل ندارد.

امام جمعه ساری اضافه کرد: در صنعت، کشاورزی، گردشگری که مهم‌ترین فرصت مازندران است مهارت دادن یک موضوع است که مهارت جهت‌دار که متناسب با فرهنگ ما باشد.

وی تصریح کرد: ما هم در دانستن و کاربلدی و هم در جریانات اداری مشکل داریم، فلسفه مناطق آزاد این بود که صادرات تسهیل شود، اما بالعکس صادرات بیش از ۱۶ گروه مشکل دارد و واردات راحت است و تبدیل به دروازه واردات شدند.

امام جمعه ساری اظهار داشت: موضوع دیگر بانک‌ها هستند که از بزرگترین عوامل رکود تولید هستند و هزاران شرکت را زمین زدند و تملیک کردند و چه کسی باید به این بانک‌ها مهارت انسانیت و وجدان آموزش دهد.

محمدی لائینی بیان کرد: تمام تسهیلات نامش وام است، ولی در واقع سرمایه‌گذاری بانک‌ها است که شریک می‌شوند، ولی از سرمایه‌گذاران سود دریافت می‌کنند و در ضرر شرکت نمی‌کنند مهارت یک بانک‌داری مورد تاکید است.

وی ادامه داد: مهارت یک ضرورت زندگی است، چون نیروی انسانی بزرگترین عامل پیشرفت است باید از آمار و ارقام بیرون بیاییم و با واقعیت روبرو باشیم.

امام جمعه ساری اضافه کرد: آموزش مهارت به جوانان به‌عنوان کلاس برتر از دانشگاه و همراهی با پیوست‌های اخلاقی و فرهنگی جهت‌دار باشد، باید زمینه اشتغال فراهم باشد که البته در این زمینه تسهیلات هم به میزان کافی با توجه به شرط‌های کافی باشد تا بتوانیم رشد کنیم.

محمدی لائینی گفت: باید ببینیم گره اصلی مشکلات کجاست؟ موضوع مهم مهارت همراه با انصاف، دانایی، دلسوزی با پیگیری مهم است که گره‌های اصلی در ماشین اقتصاد باز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار