شیخ «نعیم قاسم»:

شهید بدرالدین در صف مقدم مبارزه با اسرائیل و داعش بود

جانشین دبیرکل حزب‌الله گفت: شهید بدرالدین در صف مقدم مبارزه با اسرائیل و داعش و از یاران سردار شهید سلیمانی در سوریه بود.
کد خبر: ۴۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ - 25November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «شیخ نعیم قاسم» امشب (پنجشنبه) در اولین همایش بین‌المللی شهید بدرالدین که به همت جبهه جهانی شباب المقاومة در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: این همایش بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر با شخصیت استثنایی این شهید مجاهد، حکیم، توانا و جسور است.

جانشین دبیرکل حزب الله با بیان اینکه سوابق مجاهدت شهید بدرالدین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در ۱۸ سالگی او آغاز شد، گفت: وی نقش پررنگی در راهپیمایی‌های طرفداری از انقلاب اسلامی ایران در لبنان داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۹۸۲ با شروع حمله‌های اسرائیل به لبنان، این شهید ‌در صف مقدم مبارزه با اسرائیلی‌ها و در منطقه «خُلده» مجروح شد، عنوان کرد: با این وجود وی توانست برای مدتی جلوی پیشروی دشمن را بگیرد.

نعیم قاسم با بیان اینکه شهید بدرالدین در مقاطع مختلفی هدف ترور صهیونیست‌ها بود، گفت: در آوریل سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) مورد هدف مستقیم اسرائیلی‌ها قرار گرفت، اما از آنجایی که اراده‌ی خداوند بر حفظ او بود، نجات یافت.

جانشین دبیرکل حزب الله با بیان اینکه شهید بدرالدین از ابتدای وقایع سوریه تا زمان شهادتش نقش فرماندهی داشت و اتفاقات سوریه را به صورت میدانی مدیریت می‌کرد، بیان کرد: وی در مراحل متعددی رفیق و همرزم شهید بزرگوار حاج عماد مغنیه بود و ما در اغلب فعالیت‌ها شاهد همراهی این دو بزرگوار بودیم، همچنین وی همراه شهید والا‌مقام و مسؤول جبهه‌ مقاومت حاج قاسم سلیمانی بود.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله در عرصه‌ جهادی و نظامی معاونت را به شهید بدرالدین سپرده بود و همه مسائل را از طریق وی دنبال می‌کرد.

جانشین دبیرکل حزب الله درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید بدرالدین با اشاره به سطح علمی بالای وی بیان کرد: شهید بدرالدین توان مدیریت فوق‌العاده‌ای داشت و به نظم اهمیت بسیاری می‌داد. تاثیر رسانه را به خوبی درک‌ کرده بود و در جزئیات عملیات‌های روانی ورود جدی داشت.

وی سید ذوالفقار را سرمایه‌ بزرگی برای حزب الله دانست و ادامه داد: سیره‌ وی بر اهمیت دادن به خط حزب الله در راه پیروی از ولایت فقیه و اهمیت جهاد استقامت است تا به هدف نهایی یعنی ظهور امام عصر برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها