فرمانده نیروی دریایی سپاه:

ناو‌های ۱۲۰ و ۱۳۰ متری دشمن در برابر قایق‌های نیروی دریایی سپاه تسلیم شدند

سردار تنگسیری گفت: بنده مطمئنم ارواح شهید قلی پور و شهدایی که ارواح مطهرشان به عنوان سند مظلومیت این ملت در دریا ماند و باز نگشت، باعث شد سه فروند از ناو‌های ۱۲۰ و ۱۳۰ متری دشمن در برابر چند قایق دریادلان نیروی دریایی سپاه تسلیم شوند.
کد خبر: ۴۹۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 26November 2021

ناو‌های ۱۲۰ و ۱۳۰ متری دشمن در برابر قایق‌های نیروی دریایی سپاه تسلیم شدندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در آستانه سالروز شهادت علیرضا قلی پور اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه، مراسمی به همین منظور با حضور سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و برخی ازسرداران، رزمندگان، فرماندهان، مسئولین، خانواده معظم شهدا و عموم مردم شهید پرور منطقه در سالن ورزشی آزادی شهرستان قیروکارزین استان فارس برگزار شد.

دریادار پاسدار تنگسیری با بیان گوشه‌هایی از خصوصیات و ویژگی‌های عالی شهید علیرضا قلی پور اظهار داشت: واقعأ اینکه گفته اند انسان تا شهید نباشد شهید نمی‌شود در حق شهید قلی پور صدق می‌کند، چرا که ایشان قائل به احترام به والدین و بزرگتر‌ها بود، اهل نماز اول وقت بود، اهل نماز شب و مسجد بود، مخلص بود، عاشق و محب اهلبیت بود، ولایت مدار بود، به خانواده اش احترام می‌گذاشت، قاری و مربی قرآن بود، اهل خمس بود، اهل حلال و حرام بود، مردمدار بود، پاک، بی آلایش، زلال و صاف بود، اهل سبقت در کار خیر و کمک به مردم بود، معلومه با این اوصاف نیک هر که دارا باشد در صف خیل عظیم شهدا قرار می‌گیرد. آن‌ها که شهید می‌شوند اول انتخاب می‌شوند بعد شهید می‌شوند، آدم همینگونه به مقام رفیع شهدا نمی‌رسد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: برادران عزیز وخواهران بزرگوار، حضور شما در این مراسم باشکوه این را می‌رساند که شهید مدافع حرم جایگاه ومنزلت ویژه‌ای نزد خدا و امام حسین (ع) دارد؛ در شب جمعه که متعلق به وجود با برکت امام عصر (ع) و شب زیارتی امام حسین (ع) است همه شهدا مهمان خوان کریمانه امام حسین (ع) هستند، اما به قطع یقین، روح مطهر شهید علیرضا قلی پور، در این مراسم حضور دارد و همه ما و شما امشب مهمان او هستیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید: به کسانی که در راه خدا شهید شده اند مرده نگویید و در جایی دیگر می‌فرماید «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتأ» یعنی خداوند میخواهد بگوید گمان هم نکنید شهدا مرده اند؛ بنابراین امروز شهدا ما را صدا می‌زنند، با ما صحبت می‌کنند، اما ما با گوش ناسوتی نمی‌توانیم صوت ملکوتی آن‌ها را بشنویم؛ چه زمانی می‌توانیم صدای آن‌ها را بشنویم، وقتی که وارد قیامت شدیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه شهید قلی پور این قاری قرآن، این رزمنده مخلص خدا در شب اول قبر می‌آید و دست ما را می‌گیرد، بیان داشت: شهید قلی پور نزد اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه‌ای دارند، چون امام حسین (ع) نسبت به ناموس و اهل بیت خود حساس بودند غیرت دینی داشتند و روز عاشورا در آخرین لحظات زندگی مبارکشان سر خود را بلند کردند و گفتند تا من زنده ام کسی حق ندارد به خیام نزدیک شود و این نشان دهنده اهمیت ناموس نزد امام است و شهید قلی پور رفتند تا از حرم خواهر امام حسین (ع) دفاع کنند تا مورد تعرض حرامی‌ها قرار نگیرد.

وی همچنین عنوان کرد: تکفیری‌ها می‌دانستند که ایرانی‌ها عقب نشینی نمی‌کنند؛ در لاذقیه شهید قلی پور هنگامی که از طرف شما مردم قیروکارزین از حرم آل الله دفاع می‌کرد مورد اصابت تیر مستقیم تک تیر انداز تکفیری‌ها قرار گرفت.

دریادار تنگسیری افزود: عزیزان من، دل کندن از زن، فرزند و دختر شیرین زبان آن هم در این برهه از زمان خیلی سخت است؛ شهید قلی پور شخصیت وارسته‌ای داشت قاری قرآنی با لحنی بسیار شیوا نماز شب خوان با چهره‌ای نورانی خود را کاملا آماده شهادت کرده بود. این شهید که اولین شهید مدافع حرم از نیروی دریایی لقب گرفته است می‌خواست سر خود را فدای ارباب بی کفن امام حسین (ع) کند که عاقبت هم به آرزوی خود رسید و همین گونه امام حسین (ع) را ملاقات کرد.

وی سپس اظهار داشت: بنده مطمئنم أرواح شهید قلی پور و شهدایی که أبدان مطهرشان بعنوان سند مظلومیت این ملت در دریا ماند و باز نگشت، باعث شد سه فروند از ناو‌های ۱۲۰ و ۱۳۰ متری دشمن در برابر چند قایق دریادلان نیروی دریایی سپاه تسلیم شوند؛ این اقدامات غرور آفرین به علت برکت معنویت نماز‌های اول وقت، جماعت ها، نورانیت قرآن و دعا‌ها و توسلات رزمندگان و شهدای ماست.

سردار تنگسیری گفت: برادران و خواهران گرامی، بدانید اگر در مقابل سختی‌ها و مشکلات استقامت کنیم پیروز خواهیم شد، زیرا پیامبر عظیم الشأن اسلام هم با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان در شعب ابی طالب و عام الحزن، توانست بر مشکلات فائق شود و رشد و تعالی اسلام که امروز به دست ما رسیده با تحمل همین سختی‌ها و مرارت‌ها بوده است.

شهرستان قیروکارزین ۲۰۱ شهید، ۴۵۰ جانباز و ۳۳ آزاده از دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار