نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛

موضوع حقوق‌های نجومی به صورت دقیق و آبرومندانه بررسی شود

آیت الله «رسول فلاحتی» با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی توسط بعضی از مسئولان گفت: امیدواریم موضوع حقوق‌های نجومی به صورت دقیق و آبرومندانه بررسی شود، زیرا حقوق‌های نجومی فسادزاست و موجب کاهش اعتماد ملی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ - 26November 2021

موضوع حقوق‌های نجومی به صورت دقیق و آبرومندانه بررسی شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان «رشت» با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام (ره) در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ اظهار داشت: بسیجیان، دنیای پابرهنگان و تلاش و جهاد هستند و خدای متعال آن‌ها را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفتم آذر ماه روز نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس و پس از آن مجاهدت‌های ارزنده‌ای در حفظ آبراه‌های جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی با اشاره به شهادت میرزا کوچک جنگلی در ۱۱ آذر سال ۱۳۰۰ خورشیدی، افزود: دهم آذر ماه سال ۱۳۱۶ آیت الله «سیدحسن مدرس» این شخصیت والای روحانی را نیز به شهادت رساندند.

آیت الله فلاحتی میرزا کوچک جنگلی را عالم، روحانی، آگاه، هوشمند و پایبند با ارزش‌های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را از روحانیت جدا کند بنابراین اگر کسی درباره شهید میرزا کوچک جنگلی بخواهد سخن دیگری بگوید بی انصافی است.

وی با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی توسط بعضی از مسئولان تاکید کرد: امیدواریم موضوع حقوق‌های نجومی به صورت دقیق و آبرومندانه بررسی شود، زیرا حقوق‌های نجومی فسادزاست و موجب کاهش اعتماد ملی می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دریافت حقوق‌های نجومی برای مردم غیر قابل تحمل است، متذکر شد: قوای سه گانه باید برخورد با دریافت حقوق‌های نجومی را از خود آغاز کنند.

وی با اشاره به ورود خزنده برخی افراد در بدنه نظام برای دریافت حقوق‌های نجومی اظهار داشت: مقابله با حقوق‌های نجومی نباید مقطعی باشد ضمن اینکه انسان‌های صالح و دست پاک را مدیر قرار دهید.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه هر جا حقوق‌های نجومی را مشاهده کردید به مردم اعلام کنید، تصریح کرد: قوای سه گانه باید این حرکت را به صورت پیشگیرانه انجام دهند.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر سختگیری با دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: سردمداران قدرت‌های سلطه گر محرم مردم ایران نیستند بنابراین به قدرت‌های سطله گر به سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گوییم از کینه و غیظ ملت ایران خفه شوید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن درصدد اجماع جهانی علیه ملت ایران است، تاکید کرد: استکبار نمی‌تواند به اجماع سازی برسد، زیرا تمام دنیا تنها آمریکا نیست.

وی افزود: ۱+۴ راهی غیر از برداشتن تحریم‌ها را ندارند، زیرا می‌دانند دولت و ملت ایران از مسیری که در پیش گرفته اند ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به جمعیت پیر استان، تاکید کرد: گیلان استانی فقیر محسوب می‌شود و ۴۰ درصد جمعیت آن پیر هستند.

وی با توجه به ورود سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر به گیلان متذکر شد: ورود گردشگران برای مردم گیلان عایدی ندارد و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند تنها ویرانی در عرصه زیست بومی دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای بهره بردن از وجود گردشگران در گیلان ایجاد نشده است، افزود: برخی مسئولان و آقازاده‌ها به دنبال ویلاسازی در اراضی کشاورزی استان هستند و امیدواریم دستگاه‌های متولی با این افراد برخورد لازم را داشته باشند.

وی یکی از بیشترین مرگ و میر‌ها در گیلان را ناشی از قلبی عروقی خواند و تصریح کرد: استان گیلان تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد البته از نظام سلامت در احداث بیمارستان‌های خصوصی قدردانی می‌کنیم، اما بیشتر روستائیان گیلان تک محصولی با درآمد اندک هستند.

آیت الله فلاحتی همچنین پیرامون حقوق امامان معصوم بر انسان‌ها در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: تبعیت از امام معصوم و حجت خدا تمام لایه‌های زندگی انسان‌ها را فرا می‌پوشاند و در این راستا می‌طلبد انسان در زندگی فردی و اجتماعی از ولی خدا اطاعت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها