امام جمعه ارومیه:

معیار انتخاب و انتصابات بر مبنای شایسته سالاری باشد

حجت الاسلام «قریشی» با بیان اینکه معیار انتخاب و انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد گفت: انتصابات فامیلی نیز آن زمان غلط است که برخلاف قانون و شایستگی باشد.
کد خبر: ۴۹۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ - 26November 2021

انتصابات فامیلی آن زمان غلط است که برخلاف قانون و شایستگی باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌مقدس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در ادامه سلسله مباحث آداب زندگی اسلامی یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه مومنان قرار بگیرد مسئله مودت و محبت است بطوری که آحاد جامعه بالاخص مسئولین باید نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند و با مردم با مودت و محبت برخورد نمایند.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، نسخه شفابخش برای حل مشکلات جامعه را حاکم شدن تفکر بسیجی در تمامی عرصه های کشورعنوان کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به درپیش بودن روز مجلس شورای اسلامی، سالروز شهادت آیت الله مدرس، افزود: این عالم گرانقدر نماد مبارزه با استعمار و استبداد است.

وی گفت: لذا بهترین الگو و سرمشق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شخصیت بزرگوار آیت الله مدرس است .

حجت الاسلام قریشی پاک دستی، صداقت، متدین و با تقوا بودن را از ویژگی های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: از این رو لازم است نمایندگان استان با پایبندی به این شاخصه ها و با هم فکری و هم گرایی در صدد رفع مشکلات مردم باشند.

وی در خصوص موضوع انتصابات فامیلی مطرح در جامعه نیز گفت: این جریان توسط یک خط سیاسی مطرح می شود که هدف آن ملتهب کردن جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: معیار انتخاب در دین اسلام شایسته سالاری است و انتصاب فامیلی آن زمان غلط و ناصحیح است که برخلاف قانون و شایستگی باشد و گرنه اگر شخصی دارای ویژگی های تقوا، آگاه به قوانین و تحصیلات باشد هیچ مانعی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار