نماینده ولی فقیه در لرستان:

نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس موفقیت‌های فراوان به دست آورد

حجت‌الاسلام «شاهرخی» گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و در آبراه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان حضوری مقتدرانه در برابر استکبار داشته و دارد و در جهاد خودکفایی با تکیه‌بر توان داخلی موفقیت‌های فراوان به دست آورده است.
کد خبر: ۴۹۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ - 26November 2021

نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس موفقیت‌های فراوان به دست آورد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال 1358، اظهار داشت: در آن مقطع گرچه تهدید و تحریم شده بودیم اما امام راحل (ره) در کمتر از یک ماه بسیج را تشکیل داد و تهدید را به فرصت تبدیل کرد و امروز نیز باید فکر و عمل این نهاد مقدس را ادامه دهیم. تفکر بسیجی داشتن راه موفقیت کشور است چرا که بسیج از مجموعه‌ای افراد دانا و کارآمد تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج در حسینیه ثارالله استان، عنوان کرد: این دستاوردها نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با اتکا به نسل جوان، متعهد، دانا و توانا ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به هفتم و هشتم آذرماه سالگرد شهادت دانشمندان هسته‌ای «محسن فخری» و «مجید شهریاری» بیان کرد: این شهدا بسیجی واقعی بودند چرا که با تفکر بسیجی داشتن، غیر ممکن‌ها را ممکن کردند.

شاهرخی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و در آبراه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان حضوری مقتدرانه در برابر استکبار داشته و دارد و در جهاد خودکفایی با تکیه‌بر توان داخلی موفقیت‌های فراوان به دست آورده است.

وی گفت: حضور مقتدرانه در حمایت از کشتی‌های نفت‌کش کشورمان و انجام کار صادرات و واردات حاکی از تفکر بسیجی است که حاکم بر نیروی دریایی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به دریافت حقوق نجومی برخی از مدیران، تاکید کرد: حقوق‌های نجومی مروج اشرافی گری بوده و فسادزا و ضد ارزش، است و نماد زیاده خواهی و نشانه‌ای از فساد داخلی است که رئیس جمهور بر حذف این ریشه‌های فساد تاکید دارد.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات پیش آمده در بحث حق آبه، افزود:  آب یک مسئله ملی است که دشمن با عملیات روانی قصد دارد مردم را در مقابل نظام قرار دهد و جامعه را ملتهب کند.

 شاهرخی با اشاره به چندوجهی بودن مشکل آب عنوان کرد: چندین میلیون نفر در سال با کمبود آب مواجه هستند و پیشینه تاریخی ایران در بحث تصمیم گیری در مورد مسئله آب، کم آبی را در کشور تشدید کرده است.

 وی تصریح کرد: سوء مدیریت در مناطق خشک، کشت‌های آب‌دوست و احداث صنایع آب بر مثل فولاد سو مدیریت است که سبب کم آبی شده، نباید از دولت سیزدهم که به تازگی بر سر کار آمده انتظار داشته باشیم سو مدیریت‌های گذشته را فورا برطرف کند، این مسائل برنامه بلند مدت لازم دارد.

 امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: لرستان و خوزستان دارای دو اقلیم با سرنوشت مشترک هستند که هر تصمیمی در بحث خوزستان گرفته شود باید برای لرستان هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه در مطالبه حقابه باید میانگین زمین‌های آبی کشاورزی لرستان به میانگین کشوری نزدیک شود، خاطرنشان کرد:  یکی از وظایف ما تذکرات به مسئولان استانی و کشوری است در این دو سال صدبار در کانال مختص نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با موضوع تخصیص آب، حق آبه تذکرات به مسئولان استانی و کشوری داده‌شده و هر ده روز یک‌بار تذکر داده‌شده است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان، عنوان کرد:  مطالبه منطقی را از رسانه‌ها و نمایندگان، دانشگاهیان و حوزویان مشاهده می‌کنیم مطالبه گری منطقی و مبتنی بر اخلاق، در همین هفته با دفتر معاون اول ریاست جمهوری تماس گرفتم و تأکید کردم که در موضوع رفع کم‌آبی لرستان در کنار چهار استان دیگر قرار بگیرد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌ها برای رفع کمبود آب لرستان جزء موارد باشد، با این تفاوت که ما کمبود آب نداریم کمبود ما عدم تکمیل سدها و فقدان شبکه آبیاری دشت‌های وسیع و دستگاه‌های پمپاژ آب برای انتقال آب رودخانه‌ها به زمین‌های کشاورزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها