سردار «شکارچی»:

بالاترین امانتداری خون شهدا تبعیت محض از «ولایت» است

معاون فرهنگی و تبلیغات ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: زیرساخت رستگاری شهدا در «ولایت پذیری» خلاصه می‌شود و بالاترین امانتداری خون شهدا تبعیت محض از رهنمود‌های ولایت است.
کد خبر: ۴۹۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ - 27November 2021

بالاترین امانتداری خون شهدا تبعیت محض از ولایت است/ «پیشانی‌بند» رزمندگان اسلام بر پیشانی جبهه مقاومت نقش بسته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیرو‌های مسلح، شب گذشته (جمعه) در هجدهمین یادواره یکصد شهید مسجد جامع قم، اظهار داشت: تبعیت از ولایت، موضوعی است که در جریان عاشورا، عده‌ای از آن فرار کردند و در زمان ائمه معصومین (ع) نیز برخی نتوانستند در برابر آن تاب بیاورند و مقابل امام خویش ایستادند.

وی افزود: شهدای والامقام در ولایت پذیری، به یک سطح بالایی از معرفت رسیدند و قله یقین را فتح کرده و به فوز عظیم شهادت نائل شدند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه برخی حتی به همه احکام شرعی اشراف نداشتند، اما اطاعت از امر امام را مبنی بر حضور جبهه، بر خود واجب می‌دانستند و در آن لحظه‌ای متزلزل نشدند، عنوان کرد: همین اطاعت پذیری زیرساخت رستگاری شهدا را فراهم کرد و آن‌ها که با روحیه اطاعت پذیری از ولایت، ماندند، به یقین امتحانات سخت تری در پیش دارند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر ولایت، رحمت خدا را نازل می‌کند و ایمان، اخلاص، یقین، شجاعت، شهامت و بصیرت را به اوج می‌رساند.

سردار شکارچی عنوان کرد: اگر کسی حافظ و مفسر قرآن و نهج البلاغه و مدرس حوزه‌های علمیه باشد، اما از ولایت، تبعیت نداشته باشد، به طور قطع در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت کما اینکه کسانی بودند که در صحنه‌های پرتلاطم جنگ حضور داشتند، اما در پذیرش امر ولایت، دوراهی تردید و تزلزل ماندند و آن همه زحمات شبانه روزی آنان، به تباهی رفت.

وی با تاکید بر این نکته که امروز مهم‌ترین و محکم‌ترین شاخص برای تشخیص اهل حق، اطاعت از رهنمود ولایت است، افزود: اگر کسی با ولایت و آرمان‌های شهدا زاویه دارد، در جبهه باطل و استکبار به سرکردگی آمریکا شمشیر می‌زند.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: اینکه شهدا شمع محفل بشریتند یعنی اینکه مسیر حق و باطل را به ما نشان می‌دهند و ما را در پیمودن مسیر حق راهنمایی می‌کنند وگرنه آن‌ها نیازی به مراسم و بزرگداشت ندارند.

وی ابراز کرد: شهدا در قله عزت و کمال و سعادت قرار گرفته و در جوار قرب الهی، به مقام عند ربهم یرزقون رسیده اند و شاهد اعمال و گفتار و نیات و تصمیمات ما هستند.

سردار شکارچی با اشاره به موقعیت مسجد جامع قم خاطرنشان کرد: اهالی این مسجد و این محل، قبل از انقلاب، طعم تلخ محرومیت را چشیده اند و بعد از انقلاب با تربیت صحیح و لقمه‌های حلال فرزندانی نیک سیرت را تحویل جامعه داده اند که نام آنان در زمره شهدا می‌درخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افول قدرت پوشالی و توخالی ابرقدرتی مثل آمریکا که چکمه اش را روی گردان مظلومان می‌فشرد و از افغانستان فرار کرد، گفت: به این فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها باید دقیق‌تر نگاه کرد، آمریکایی که عربده می‌کشید و سران کشورها، خواب از سرشان ربوده می‌شد، در نتیجه خون مطهر شهدا به این وضعیت فلاکت‌بار رسید.

سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح در ادامه با تاکید بر اینکه تجهیزات نظامی باید در اختیار صالحان باشد تا در دل کفار و منافقین و مشرکین و متجاوزان، رعب و وحشت بیفکند، عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا امکانات پیشرفته‌ای برای هدفگیری شاهرگ نظام سلطه و استکبار و رژیم صهیونیستی داریم که تا پیش از این، در اختیار رزمندگان اسلام نبود.

وی یادآور شد: در سال‌های دفاع مقدس، بدلیل تحریم گاهی مجبور بودیم یک سلاح معمولی ساده را با چندین واسطه و چندین برابر گرانتر را تهیه کنیم، ولی امروز وضعیت مان خیلی تغییر کرده است و این را باید کسانی که همه چیزشان آمریکاست، بدانند و بفهمند.

سردار شکارچی افزود: امروز نیرو‌های مبارز یمن، حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت، پیشانی بند رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را بر پیشانی می‌بندند و دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی تاب تحمل این وضعیت را ندارند.

وی با اشاره به این نکته که عده‌ای به دنبال سوءاستفاده و دنیا طلبی بوده و همچنان نیز هستند، افزود: از این روست که شهیدان ما زمینی نیستند و عرشی اند، زیرا هیچگاه به دنبال اغراض دنیایی نبودند.

وی با ذکر خاطراتی از اعزام به جبهه گفت: لحظه جداشدن رزمندگان از خانواده خود و فرزندان خردسالشان بسیار سخت بود، اما آنان حرف امام را زمین نمی‌گذاشتند و به منطقه نبرد قدم می‌نهادند و هیچگاه نمی‌توان این صحنه‌ها را ارزش گذاری کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستادکل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: شهدا اوج ایثار را در صحنه عمل تجربه کردند و به همه نشان دادند و امروز ما امانتداران و وارثان خون شهداییم و بالاترین درجه امانتداری خون شهدا، تبعیت محض از ولایت است.

وی گفت: آن‌هایی که با نام شهدا مسئولیت می‌گیرند و با انقلاب و ولایت زاویه پیدا می‌کنند، انقلابی نیستند و بصیرت یعنی قوه تشخیص حق از باطل ندارند.

سردار شکارچی تاکید کرد: امروز کسانی که رودرروی ولایت می‌ایستند، مستقیم یا غیر مستقیم دستاورد‌های انقلاب و خون شهدا را از بین می‌برند و در جبهه آمریکا می‌گنجند، مظهر باطل هستند و چنین جنگی خطرناک‌تر از جنگ سخت دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار