مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

تمام‌قد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایستاده‌ایم

سردار «اسلامی» با بیان اینکه ما تمام‌قد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایستاده‌ایم، گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی برای نسل‌های آینده است اما متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۴۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ - 27November 2021

تمام‌قد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایستاده‌ایمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حجت‌الاسلام «علی‌اصغر غفاری» رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 23 ولایت نیروی زمینی ارتش با همراهی سروان «امین میر دریکوند» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز صبح امروز با سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار کردند و پیرامون آغاز تعامل و همکاری به گفت‌وگو پرداختند.

سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این نشست با اشاره به هماهنگی خوب نیروهای مسلح در استان البرز برای انجام اقدامات مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است که تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان البرز یکی از این اقدامات و یادگاری ماندگار برای نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه ما تمام‌قد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایستاده‌ایم، مطرح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز نیز در مجموعه پارک جهان‌نما در حال ساخت است. تمام آثار شهدای والامقام و عملکرد نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا، کمیته، ژاندارمری و شهربانی در دوران دفاع مقدس به‌منظور آشنایی نسل جوان، در این مجموعه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز دفاع مقدس را گنجینه عظیمی برای نسل‌های آینده دانست و بیان داشت: اما متأسفانه این گنجینه مورد غفلت واقع شده و به خوبی و  آن‌طور که باید به آن پرداخته نشده است. شهدای والامقام نیز به خوبی به مردم و به‌ویژه نسل جوان معرفی نشده‌اند که لازم است این امر با همت و کمک فرماندهان در استان البرز صورت گیرد.

حجت‌الاسلام «علی‌اصغر غفاری» رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 23 ولایت نیروی زمینی ارتش در این دیدار با بیان اینکه تا کسی بسیجی نباشد، نمی‌تواند ارتشی باشد، اظهار داشت: به گفته سردار حاج قاسم سلیمانی، تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود. یعنی فرد اول باید خود را وقف نظام و انقلاب کند تا به درجه رفیع شهادت برسد.

وی ادامه داد: این افراد ابتدا باید چندین مأموریت سنگین را به انجام برسانند تا بتوانند در این میدان مسئولیت‌های بالاتری را بپذیرند و خدمتگزار نظام و انقلاب باشند. قرارگاه عملیاتی لشکر 23 ولایت نیروی زمینی ارتش آمادگی دارد در میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس حضور پیدا کرده و به تکالیف و وظایف خود در این عرصه خطیر عمل کند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 23 ولایت نیروی زمینی ارتش از برگزاری یادواره شهدای یک هزار و 366 شهید لشکر 23 تکاور ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حسن آبشناسان» شهید شاخص ارتش، در روز نهم آذر خبر داد و بیان داشت: این مراسم پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در مسجد جامع شهرک آبشناسان واقع در رباط‌کریم برگزار خواهد شد.

سروان «امین میر دریکوند» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز نیز از برگزاری نشست‌های ماهانه با حضور نیروهای مسلح خبر داد و عنوان کرد: درخواست ما این است که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز نیز در این نشست‌ها حضور یابد تا بتوانیم با هم‌افزایی با یکدیگر و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی اقدامات مثمر ثمری را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار