استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت ارائه آثار فاخر هنری متناسب با فرهنگ انقلابی/ اقدامات فرهنگی نیازمند اعتبارات فوق‌العاده است

«خرّم» گفت: مسئولان و نهادهای تخصصی حوزه فرهنگ باید آثار فاخر هنری را متناسب با فرهنگ انقلابی مردم استان آذربایجان شرقی ارائه و خالقان این آثار را به‌عنوان الگوهای آینده‌ساز جامعه فرهنگ و هنر معرفی کنند.
کد خبر: ۴۹۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ - 28November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «عابدین خرّم» استاندار آذربایجان شرقی، در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عملیاتی شدن مصوبات این شورا، حاکی از رویکرد جدیدی است که شورا را از حالت تشریفاتی خارج کرده و باید این رویکرد با قوت بیشتری دنبال شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقشه راه تبیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم اخیرشان به اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: این نقشه راه، با نگاهی آسیب‌شناسانه به گذشته و نگاهی نو به آینده مبتنی بر گام دوم انقلاب بیان شده است.

وی، این نقشه راه را مکمل نقشه مهندسی کشور دانست و با اشاره به پیشرو بودن استان آذربایحان شرقی در تدوین برش استانی این سند، توضیح داد: نگاه ما در این سند نباید نگاه بخشی باشد و نیازهای متفاوت اقشار مختلف در حوزه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

خرّم تأکید کرد: مأموریت دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی باید منطبق بر نقشه راه تبیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و نقشه مهندسی فرهنگی و قابل ارزیابی کمی و پیامدنگر باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت زمینه‌سازی برای سهولت تولید محصولات فرهنگی، بیان کرد: سلایق و نیازهای جامعه در حوزه فرهنگی نسبت به گذشته فرق کرده و ارائه مطلوب مفاهیم فرهنگی، نیازمند رویکردهای نو و هنرمندانه است.

وی افزود: مسئولان و نهادهای تخصصی حوزه فرهنگ باید آثار فاخر هنری را متناسب با فرهنگ انقلابی مردم استان آذربایجان شرقی ارائه و خالقان این آثار را به‌عنوان الگوهای آینده‌ساز جامعه فرهنگ و هنر معرفی کنند.

خرّم احصای اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها را خواستار شد و گفت: به طور قطع، اقدامات فرهنگی نیازمند اعتبارات فوق‌العاده است و باید با نگاهی جدید در این حوزه، برای بهبود اعتبارات شورای فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها