جنبش «حماس»:

همپیمانی مغرب با رژیم صهیونیستی منافع امت اسلامی را محقق نمی‌سازد

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در بیانیه‌ای ضمن محکومیت توافقنامه‌های امنیتی امضاشده میان مغرب و رژیم صهیونیستی، گفت: همپیمانی رباط با تل آویو منافع امت اسلامی را تأمین نمی‌کند.
کد خبر: ۴۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ - 28November 2021

همپیمانی مغرب با رژیم صهیونیستی منافع امت اسلامی را محقق نمی‌سازدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس بیانیه‌ای را در خصوص امضای توافقنامه‌های اخیر میان مغرب و رژیم صهیونیستی صادر کرد. این جنبش در بیانیه مذکور امضای توافقنامه‌های همکاری دوجانبه میان رباط و تل آویو را محکوم کرده است.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس در این زمینه آمده است: اقدام مغرب در امضای توافقنامه با رژیم صهیونیستی با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست. همکاری و همپیمانی با رژیم صهیونیستی نمی‌تواند منافع امت عربی و اسلامی را تأمین کند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: جایگاه تاریخی مغرب و نقش مردم آن در قبال فلسطین با عادی سازی روابط و همپیمانی با دشمن صهیونیستی همخوانی ندارد. میزبانی رباط از یک جنایتکار جنگی مانند «بنی گانتز» اشتباه بزرگی بود.

پیشتر جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین با صدور بیانیه‌ای به سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب و نیز استقبال مقامات مغربی از وی واکنش نشان داد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود در این زمینه تصریح کرده است: استقبال از گانتز در مغرب خنجری از پشت به ملت فلسطین است.

این جنبش افزوده است: استقبال از هر صهیونیستِ قاتلی در کشور‌های عربی و اسلامی خنجری از پشت به ملت فلسطین محسوب می‌شود. جهاد اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود امضای توافقنامه‌های همکاری نظامی دوجانبه میان مغرب و رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز کمیته‌های مقاومت فلسطین به سفر گانتز به مغرب واکنش نشان داده بودند. در بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: گانتز یک جنایتکار جنگی بوده و سفر او به مغرب محکوم است. استقبال از گانتز توسط مقامات مغرب اوج فروپاشی ارزش‌های اخلاقی نزد آن‌ها را به نمایش گذاشت.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: گانتز کسی است که زنان و کودکان فلسطینی را به قتل رسانده و هم اکنون نیز به کشتار فلسطینیان ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد که مغرب خود را گرفتار جنایت عادی سازی ذلت بار روابط با صهیونیست‌ها کرده است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین در ادامه از مردم مغرب خواسته اند تا با صدای بلند ضمن محکوم کردن سفر گانتز به کشورشان، حمایت خود از مسأله فلسطین را اعلام کنند.

گفتنی است، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سه شنبه شب وارد رباط شده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار