مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استان مرکزی خاستگاه ۱۸ شهید نیروی دریایی ارتش است

«کریمی» گفت: استان مرکزی علی‌رغم اینکه به دریا یا دریاچه‌ای متصل نیست، در دوران دفاع مقدس خون پاک ۱۸ تن از فرزندان رشید خود را در لباس سپید نیروی دریایی ارتش، تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
کد خبر: ۴۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳ - 29November 2021

استان مرکزی خواستگاه 18 شهید نداجاسرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، ضمن تبریک سالروز حماسه‌آفرینی پرسنل ناوچه موشک‌انداز «پیکان» که به‌عنوان «روز نیروی دریایی ارتش» نامگذاری شده است، اظهار داشت: نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نه فقط در آب‌های جنوب و شمال کشور، بلکه هزاران مایل آن‌طرف‌تر، در دریا‌های آزاد و آب‌های دوردست پرچم اقتدار ایران را برافراشته که این افتخارآفرینی مرهون رشادت‌ها و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و امروز دریادلان نیروی دریایی ارتش، ادامه‌دهنده راه آن رزمندگان هستند.

وی افزود: امروزه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و برادران عزیزشان در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت دریایی این سرزمین را تا آن‌جا فراهم آورده‌اند که دشمنان این سرزمین جرأت ماجراجویی تازه‌ای را ندارند؛ برای نمونه در هفته‌های اخیر، ملت عزیز ایران شاهد تقابل و پیروزی غرورآفرین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دزدان دریایی آمریکایی بودند که این پیروزی نشان از قدرت و عزت فرزندان این سرزمین در نیروی دریایی دارد.

کریمی با بیان این‌که با آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای تأمین امنیت جزایر و سواحل و دفاع از منافع کشور در خلیج فارس فعالیت به‌سزایی داشته است، گفت: نیروی دریایی که نقش بی‌بدیلی در حفظ سکو‌های نفتی کشور در دوران دفاع مقدس داشت، در عملیات مهم آن دوران از جمله عملیات‌های «مروارید»، «بیت‌المقدس» (آزادسازی خرمشهر)، «ثامن‌الائمه (ع)» (شکست حصر آبادان)، عملیات «والفجر ۸» و... نیز حضوری اثرگذار داشته است.

وی با بیان این‌که استان مرکزی علی‌رغم اینکه به دریا یا دریاچه‌ای متصل نیست، در دوران دفاع مقدس خون پاک ۱۸ تن از فرزندان رشید خود را در لباس سپید نیروی دریایی ارتش تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است، به معرفی ۲ تن از این شهدا که در ناوچه «جوشن» به شهادت رسیده‌اند، پرداخت و تصریح کرد: دریاداردوم شهید «ابراهیم حر آبادی» سال ۱۳۳۸ در شهرستان اراک دیده به جهان گشود و تحصیلات غیرنظامی خود را تا مقطع دیپلم در داخل کشور و تحصیلات نظامی خود را در خارج از کشور طی کرد. وی پس از پایان تحصیلات به‌دلیل علاقه‌ای که به خدمت در نیروی دریایی داشت، سال ۱۳۵۶ به خیل عظیم دریادلان این نیرو پیوست و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۱/۲۹ در نبرد با ناوگان آمریکا بر اثر اصابت موشک به ناوچه «جوشن» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: همچنین دریاداردوم شهید «علی زارع نعمتی» سال ۱۳۳۸ در شهرستان «ساوه» دیده به جهان گشود و تحصیلات غیرنظامی خود را تا مقطع دیپلم در داخل کشور و تحصیلات نظامی خود را در خارج از کشور طی کرد.  وی سال ۱۳۵۵ به خیل عظیم دریادلان این نیرو پیوست و در عملیات‌های رزمی زیادی شرکت کرد تا این‌که سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۱/۲۹ بر اثر اصابت موشک به ناوچه «جوشن» به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها