مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بسیج جهان اسلام در جبهه مقاومت تجلی یافته است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جبهه مقاومت همان بسیج جهان اسلام است. این تشکیلات مقدس خواب راحت را از چشم مستکبرین، زورگویان و تروریست‌ها ربوده و مایه خشنودی امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است.
کد خبر: ۴۹۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 28November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در دیدار با اعضای شورای دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان بردسکن و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس این شهرستان اظهار داشت: بسیج 42 سال پیش در پنجم آذر سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و علی‌رغم اینکه دشمنان انقلاب اسلامی نمی‌خواستند که این نهال به ثمر بنشیند اما امروز به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده که علاوه بر مردم ایران اسلامی، سایر ملت‌ها نیز از سایه‌سار آن بهره می‌برند.

وی افزود: جبهه مقاومت همان بسیج جهان اسلام است. این تشکیلات مقدس خواب راحت را از چشم مستکبرین، زورگویان و تروریست‌ها ربوده و مایه خشنودی امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نقش دفاتر نمایندگی حفظ آثار اشاره کرد و گفت: نیشابور و کاشمر جزو اولین شهرستان‌هایی هستند که دارای دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بودند که این تجربه موفق با بهره‌گیری از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیار در سطح شهرستان‌ها گسترش پیدا کرد که بحمدالله اقدامات خوبی با محوریت این دفاتر انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: همه دفاتر نمایندگی حفظ آثار تلاش مستمر دارند و دفتر نمایندگی شهرستان بردسکن یکی از دفاتر پرتلاش و اثرگذار در سطح استان است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها انجام می‌شود خودجوش و بسیجی است و از ساختار و حمایت‌های اداری برخوردار نیست و صرفاً آرمان و انگیزه انقلابی پشتوانه این حرکت جهادی و بسیجی است و همین امر باعث شده که به برکت این اخلاص، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: بیش از 300 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار با هدف برافراشته نگه‌داشتن پرچم نام و یاد شهدا به صورت داوطلبانه با دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها همکاری دارند که بنا به اذعان دستگاه‌ها و ساختارهای اداری، عملکرد این دفاتر در حوزه نشر آثار دفاع مقدس بیش از دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اجر زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند ولذا دفاتر نمایندگی حفظ آثار با این اولویت که مجاهدت شهدا و ایثارگران مورد غفلت قرار نگیرد و یا به فراموشی سپرده نشود در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند که این مأموریت باید مداومت داشته باشد.

این مسئول ابراز داشت: دفتر نمایندگی حفظ آثار بردسکن در اکثر مؤلفه‌های مورد انتظار ورود کرده و گام‌هایی را برداشته است که این اقدامات با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مردم متدین و انقلابی این خطه از استان باید تقویت و استمرار پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

در ابتدای این دیدار «علی‌اصغر پورعباس» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفتر بردسکن گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این دفتر در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کرد.

در ادامه این نشست، سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه ناحیه بردسکن و سرهنگ «فریدون مُزینی» مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بردسکن نیز به ارائه گزارشی از اقدامات سپاه در راستای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار