خشونت تسلیحاتی در آمریکای دو‌قطبی

آمریکا یک کشور چند دسته شده است که حتی در مورد حقایق اساسی هم نمی‌تواند به توافق برسد.
کد خبر: ۴۹۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ - 28November 2021

خشونت تسلیحاتی در آمریکای دو‌قطبی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، همه می‌دانند که آمریکا یک کشور چند دسته شده است که حتی در مورد حقایق اساسی هم نمی‌تواند به توافق برسد؛ آیا جو بایدن به دلیل «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد؟ آیا آمریکا یک کشور برتری طلب سفیدپوست و نژادپرست سیستمی است؟

به گزارش «سی جی تی ان»، برای آمریکایی‎ها، این پرسش‎ها دیگر با بحث عمومی یا حتی در کلاس‌های درس دانشگاه پاسخ داده نمی‌شود؛ در عوض نوع پاسخ به این پرسش‎ها دال بر این شده‎اند که هر فرد طرفدار کدام حزب یا گرایش است؛ و به طور فزاینده‎ای، درگیری‌ها بین طرفداران سرخ (طرفداران ترامپ) و طرفداران آبی (طرفداران بایدن)، فقط با خشونت حل می‌شود.

حکم تبرئه «کایل ریتنهاوس»، نوجوانی که در اعتراضات منطقه کنوشا ۲ نفر را به قتل رساند و یک نفر را زخمی کرد، همراه با یک روند چندین دهه‌ای برای اجازه دادن به مردم برای حمل سلاح‌های جنگی در خیابان‎ها، اعتراضات عمومی و حتی در کلیسا‌ها و کلاس‌های دانشگاه، آمریکا را به گوشه‌ای خطرناک می‌کشاند.

در آمریکا افراد سفیدپوست می‌توانند به شدت خود را مسلح کنند، از ایالتی به ایالت دیگر سفر کنند و از خشونت برای محافظت از جامعه در برابر هر گونه تهدیدی استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که عواقب اعتراضات مرگبار ۶ ژانویه در کنگره به یک امر عادی تبدیل شده است.

اکنون اعضای کنگره به طور معمول تهدید به مرگ می‌شوند؛ والدینی که در هیئت مدیره مدارس محلی خدمت می‌کنند به دلیل حجم بالای تهدید به مرگ به دلیل مسائلی مانند اینکه آیا کودکان باید در کلاس ماسک بزنند یا نه، دست از کار می‌کشند.

با نگاهی دقیق به جزئیات پرونده «ریتنهاوس»، به‌راحتی می‌توان دریافت که چگونه او تبرئه شد.

اما واقعیت همچنان باقی است که «ریتنهاوس» پس از تیراندازی مرگبار با یک تفنگ نیمه اتوماتیک به سبک نظامی از مقابل افسران پلیس رد شد و پلیس به او اجازه عبور داد و او به خانه رفت.

شاید همه آمریکایی‌ها بدانند که اگر یک پسر نوجوان سیاه‌پوست در همان شرایط با اسلحه به پلیس نزدیک شود، احتمالاً پسر از این برخورد جان سالم به در نمی‌برد.

«دونالد ترامپ»، به ریتنهاوس بابت تبرئه شدن تبریک گفت و اظهار کرد «اگر این دفاع از خود نیست، هیچ چیزی دفاع از خود به حساب نمی‌آید.»

پاسخ او نشان می‌دهد که برخی از جمهوریخواهان چگونه تصمیم هیئت منصفه را می‌بینند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این حکم، گفت «سیستم هیئت منصفه کار می‌کند و ما باید به آن پایبند باشیم.».

اما بایدن توضیح نداد که چرا در سال ۲۰۱۴، «تامیر رایس» ۱۲ ساله، یک پسر سیاه‌پوست، به دلیل بازی با یک تفنگ اسباب‌بازی در یک زمین بازی توسط پلیس کشته شد.

۷ سال بعد، «ریتنهاوس» که سفیدپوست است ۲ نفر را به قتل می‎رساند و اجازه عبور پیدا می‌کند.

با وجود سخنان رئیس جمهور آمریکا، برای بسیاری واضح است که سیستم هیئت منصفه مانند سیستم آمریکا به طور کلی کارآمد نیست.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها