دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنگ روانی علیه ایران/ اقتدار جمهوری اسلامی در میدان مذاکره

در آستانه آغاز مذاکرات تیم مذاکره‌کننده ایرانی با نمایندگان ۱+۴ شاهد آغاز عملیات روانی گسترده و بی‌سابقه‌ علیه هیأت ایرانی هستیم.
کد خبر: ۴۹۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸ - 29November 2021

عملیات روانی علیه تیم مذاکره کننده ایرانی وارد فاز جدیدی شده استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هیأت مذاکره‌کننده ایرانی برای انجام گفت‌وگو با نمایندگان ۱+۴ شنبه ۶ آذر وارد «وین» پایتخت کشور «اتریش» شدند تا در روز‌های آینده مذاکرات خود پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌ها را آغاز کنند. این در حالی است که شاهد هستیم همزمان با آماده شدن دو طرف برای انجام مذاکرات، جنگ روانی تازه و کم سابقه‌ای علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کلید خورده است.

در شرایطی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این سفر از کارشناسان برجسته و مطرح اقتصادی، سیاسی و حقوقی تشکیل شده تا شاهد نتیجه مفید و موثر در مذاکرات و بالطبع رفع تحریم‌ها باشیم، این غربی‌ها هستند که در روز‌های گذشته به دنبال اظهارات گنگ و مبهم «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای پس از سفر اخیر خود به تهران دور تازه‌ای از جنگ روانی را علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آغاز کردند.

این در حالی است که با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده ناشی از تحریم‌ها شاهد حضور کارشناسان و افراد متخصص در حوزه اقتصاد نیز در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هستیم تا با استفاده و بهره گیری از تمامی توان خود در مسیر برگزاری مذاکراتی مفید و موثر در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه گام‌های درست و اصولی را بردارند. در واقع جمهوری اسلامی ایران از رهگذر مذاکرات فقط و فقط به دنبال ایجاد گشایش‌هایی در مسیر رفع تحریم‌هاست.

اگر بخواهیم صحنه گردان‌های عملیات روانی علیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی را بهتر بشناسیم باید از یک سوی به «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به نمایندگی از واشنگتن نگاه کنیم و از سوی دیگر توجه خود را به گروهی از متحدان اروپایی آمریکا ملقب به «تروئیکا» جلب کنیم که همانند یک قلچی که توسط «رژیم صهیونیستی» باز و بسته می‌شود با ایجاد و راه انداختن جنگ روانی به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر و تحت فشار گذاشتن نمایندگان ایران در مذاکرات وین هستند.

در این راستا نیز شاهد بودیم که «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای که با رادیو ملی آمریکا داشت ایران را تهدید کرد که «اگر ایران خیلی به سلاح اتمی نزدیک شود، آمریکا بیکار نخواهد نشست.» این در حالی است که اساسا ایران در برنامه اتمی خود به هیچ عنوان دستیابی به سلاح هسته‌ای را مد نظر قرار نداده و حتی این خط قرمز توسط عالی‌ترین و بالاترین مقام رسمی کشور حرام اعلام شده است.

این درحالی است که متاسفانه آمریکا همواره با اعلام اینکه ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، گزینه تهدید نظامی را در برابر تلاش ایران برای دستیابی به تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای روی میز گذاشته است؛ البته با وجود تهدیدی که بیش از ۴۰ سال توسط آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دائماً به کار برده شده می‌توان گفت که این نوع سیاست از قبل شکست خورده به نوعی نخ‌نما شده است.

متأسفانه در این میان کشور‌های اروپایی‌ها هم آنچنان بیکار نبودند به صورتی که سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه که در پرونده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حضور مؤثر و پررنگی دارند بعد از سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی اتمی به تهران، در یک بیانیه تند ایران را تهدید به انجام تحریم کرده‌اند.

اما آن چیزی که از طرف ایران کاملا واضح و روشن است این است که حضور هیاتی به این بزرگی و حرفه‌ای در این مذاکرات نشان از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مشکلات موجود و رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی غرب به منظور بازیابی حقوق از دست رفته ملت بزرگوار ایران است. چیزی که غرب در باطن افکار و اندیشه‌های خود نه‌تنها به دنبال رسیدن به تفاهم نیست که سعی دارد تا آنجایی که امکان دارد این کلاف پیچیده مذاکرات در پیچیده‌تر از قبل کند.

حال باید دید هدف آن‌ها از آغاز جنگ روانی آن هم در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۴ چیست؟ البته آنچه واضح و روشن است این است آن‌ها هر هدفی که در ذهن و فکر خود داشته باشند چیزی جز تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در میدان مذاکره نیست؛ اما به هیج عنوان جمهوری اسلامی از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. 

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها