رحیم‌پور ازغدی:

لازمه تمدن‌سازی بسیج، مکتب‌سازی مبتنی بر معنويت است

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: یک بسیجی زمانی می‌تواند تمدن‌سازی کند که بتواند با مکتب‌سازی، انسان‌های مجاهدپرور و شهیدپرور بدون چشمداشت مادی تربیت کند.
کد خبر: ۴۹۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 28November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای انقلاب فرهنگی امروز در همایش «نقش بسیج در تمدن نوین اسلامی» که با حضور جمعی از استادان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بسیجی بودن یک سبک زندگی و یک شخصیت است و اگر کسی در این راه به دنبال انتفاع و منافع شخصی خود باشد بسیجی نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیجی باید بین وظایف و منافع آنچه وظیفه اوست انتخاب کند، گفت: یک بسیجی زمانی می‌تواند تمدن‌سازی کند که بتواند با مکتب‌سازی، انسان‌های مجاهدپرور و شهیدپرور بدون چشمداشت مادی تربیت کند.

رحیم‌پور ازغدی نقش استادان و معلمان را در تربیت انسان‌های با اخلاص و مجاهد بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: استاد بسیجی استادی‌ست که به تعلیم و تربیت نگاه توحیدی و الهی داشته باشد تا بتواند با این نگاه همه کمالات و فضیلت‌ها را به شاگردان خود منتقل کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی متذکر شد: اگر استادی در تربیت شاگردان خود در هر حوزه‌ای نگاه توحیدی نداشته باشد، حاصل آن تربیت افرادی می‌شود که در هر هنر و تخصصی وارد شود با نگاه انتفاعی خود نمی‌توانند به رشد و تعالی نسل‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار