معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

تمرکز در دور جدید گفت‌وگوهای وین لغو تحریم‌هاست

باقری گفت: در این دور از گفت‌وگو‌های وین تمرکز و اولویت اصلی بر لغو تحریم‌ها خواهد بود و دوره زمانی هم برای این دور از گفت‌وگو‌ها نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۴۹۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ - 29November 2021

تمرکز در گفتگوهای وین لغو تحریم‌ها استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان این‌که ایران با یک اراده جدی و با یک تدارک قوی برای لغو تحریم‌های ظالمانه وارد گفت‌وگو‌های وین شده است، اظهار داشت: ترکیب هیئت جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده این عزم و جدیت جمهوری اسلامی برای برداشتن گام‌هایی جدی در زمینه لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران دارد.

وی افزود: امیدواریم این گفت‌وگو‌ها به صورت مؤثر برای تأمین هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه لغو این تحریم‌ها نقش داشته باشد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه در این دور از گفت‌وگو‌ها تمرکز و اولویت اصلی بر لغو تحریم‌ها خواهد بود و دوره زمانی هم برای این دور از گفت‌وگو‌ها نمی‌توان پیش بینی کرد، تاکید کرد: در جلسه افتتاحیه که عصر دوشنبه در وین برگزار می‌شود چشم‌انداز آتی این دور از گفت‌وگو‌ها مورد بحث هیئت‌ها قرار می‌گیرد.

باقری اضافه کرد: به احتمال قوی روز دوشنبه چارچوب و دوره زمانی این دور از گفت‌وگو‌ها مشخص می‌شود.

وی در پایان گفت: بحث‌های مختلف و مفیدی را هم با دو طرف روس و چین برای آمادگی آغاز گفت‌وگو‌های ایران و ۱+۴ در دور جدید گفت‌وگو‌ها که ۸ آذر در وین برگزار می‌شود، داشتیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار