مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد؛

تبیین ابعاد شخصیتی شهید «فخری‌زاده» با استفاده از زبان هنر

شهریاری گفت: عمق‌بخشی و شناساندن ابعاد و مؤلفه‌های شخصیتی شهید فخری‌زاده با زبان هنر به جامعه، یکی از اولویت‌های اداره کل تبلیغات در وزارت دفاع است.
کد خبر: ۴۹۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 29November 2021

زبان «هنر» بهترین وسیله انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل جوان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دومین همایش فخر ادبی ایران (پاسداشت مقام دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده») در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

بابک شهریاری مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در حاشیه این مراسم با بیان اینکه با همکاری و تعامل سازمان‌های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات دفاعی و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برنامه‌های مناسبی برای گرامیداشت نخستین سالگرد دانشمند شهید، دکتر فخری‌زاده در وزارت دفاع پیش‌بینی شد، اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری همایش فخر ادبی با رویکرد بزرگداشت این شهید والامقام بوده است.

وی ادامه داد: دکتر فخری‌زاده علاوه بر تخصص در علوم تجربی و فیزیک در حوزه ادبیات فارسی، شعر و به‌ویژه حافظ‌پژوهی بسیار حاذق بود.

مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه هنر در واقع بالاترین سطح ارائه مفاهیم انسانی و ارزشی است که بر انسان و پدیده‌ها اثر می‌گذارد، افزود: بسیاری از رویداد‌های تاریخی مانند حماسه عاشورا و همچنین رخداد‌های معاصر مانند انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس با زبان هنر در فرهنگ جامعه نهادینه و ماندگار شده است.

شهریاری با بیان اینکه زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال ارزش‌های ناب اسلامی و فرهنگ غنی به نسل جوان است، گفت: مهمترین خاصیت هنر این است که جامعه را پرمحتوا و رفتار انسان‌ها را تنظیم می‌کند؛ بنابراین همان‌گونه که نیازمندی انسان انتها ندارد، هنر هم تمام‌شدنی نیست و ما دائماً نیازمند تولید هنر به بهترین نحو ممکن هستیم.

شهریاری با بیان اینکه شهید فخری‌زاده از فلسفه و عرفان اسلامی برای پیشبرد اهداف عالی نظام جهوری اسلامی استفاده می‌کرد، یادآور شد: عمق‌بخشی و شناساندن ابعاد و مؤلفه‌های شخصیتی این دانشمند والامقام با زبان هنر به جامعه، یکی از اولویت‌های اداره کل تبلیغات در وزارت دفاع است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها