با موضوع «ادبیات پایداری» برگزار شد؛

نشست اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کردستان

نشست اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با موضوع «ادبیات پایداری»، در قالب «طرح سلاله‌ها» برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ - 29November 2021

نشست اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، نشست اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با موضوع «ادبیات پایداری»، با همکاری اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان در قالب «طرح سلاله‌ها» برگزار شد.

در این جلسه، «فایق فرجی» نویسنده و پژوهشگر و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ادبیات پایداری یک مفهوم عام و ارزشی است که در فرهنگ همه‌ ملت‌ها وجود دارد؛ همچون دفاع که یک امر عقلانی بوده و این مفاهیم مورد قبول همه‌ انسان‌هاست؛ به‌همین دلیل است که در ادبیات پایداری ارج نهادن به خاک و سرزمینی که به آن تعلق داریم و دوستش داریم، نهفته است.

وی با بیان این‌که ادبیات پایداری، آیینه‌ای برای انعکاس درد مشترک و در واقع ترسیم‌کننده چهره‌ رنج‌کشیده‌ و مظلوم مردم در بند است، افزود: آن‌چه در ذات ادبیات پایداری نهفته است، بی‌پروایی و القای امید است.

فرجی با بیان این‌که تاریخ شفاهی یکی از رویکرد‌های قابل اعتنای واقعیت‌هایی است که می‌توانیم آن را با گفته‌ها تطبیق دهیم، گفت: نوجوانان می‌توانند در زمینه تاریخ شفاهی فعالیت کنند، از خاطرات بهره گیرند و از درونمایه‌های مرتبط برای نوشتن شعر و داستان‌های خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی تاریخ شفاهی بازآفرینی گذشته‌ نه‌چندان دور با همه‌ رویکرد‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که با مراجعه به فایل‌های ذهنی افراد حاصل می‌شود و در واقع بازآفرینی احساسات، هیجانات و عواطف عمومی و یک کار سامان‌مند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار