پخش مستند تلویزیونی سردار شهید «عبدالرسول استوار» از شبکه فارس

مستند «حاج رسول» به مناسبت سالگرد شهادت سردار «عبدالرسول استوار محمودآبادی» همرزم شهید سلیمانی، از شبکه فارس پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۹۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ - 30November 2021

پخش مستند تلویزیونی سردار شهید «عبدالرسول استوار» از شبکه فارسبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، تولید مستند «حاج رسول» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار عبدالرسول استوار در صداوسیمای فارس به پایان رسید و این مستند، آماده پخش از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری شد.

مستند «حاج رسول» به بررسی ابعاد مختلف زندگی سردار شهید عبدالرسول استوار از شاخص‌ترین چهره‌های سال‌های دفاع مقدس و جهبه مقاومت می‌پردازد.

این مستند ۵۰ دقیقه‌ای ویژگی‌های شخصیتی و مبارزاتی آن شهید را در جبهه‌های دفاع مقدس و مقاومت از زبان خانواده، دوستان و همرزمانش بازگو می‌کند.

پیش‌تولید ساخت این مستند از اردیبهشت‌ سال جاری آغاز و اوایل آذر تولید آن به پایان رسید. مستند «حاج رسول» همزمان با نخستین سالگرد شهادت وی سه‌شنبه، ۹ آذر ساعت ۱۹:۴۵ چهارشنبه، ۱۰ آذر ساعت ۲۲:۲۰ و پنج‌شنبه، ۱۱ آذر ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه فارس پخش می‌شود.

مستند «حاج رسول» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید علی غمخواری تولید شده است.

عبدالرسول استوار، از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در مقابل گروه‌های تکفیری، دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

وی از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بارها مجروح و شیمیایی شد.

شهید استوار پس از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، موسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور، به دفاع از امنیت کشور پرداخت.

سردار استوار محمودآبادی در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت و مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.

سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید سردار سلیمانی، بامداد ۱۶ آذر ۱۳۹۹ پس از ۴۰ سال پاسداری و تحمل درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها