معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی:

«جشنواره ملی فانوس» یک رویداد فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» جشنواره ملی فانوس را یک رویداد فرهنگی در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی نسبت به معرفی، تبیین و برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین جشنواره ملی فانوس اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیته تخصصی فرهنگی، ادبی و هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت استان که امروز در مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: این حرکت‌ها و فعالیت‌ها باید زمینه‌ساز و بستری باشد تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس اجرایی شد.

وی افزود: کارهای خوبی با محوریت اداره‌کل حفظ آثار استان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته که امیدواریم این روند با قوت و قدرت تداوم داشته باشد.

این مسئول در ادامه با تأکید بر حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌های اجرایی استان از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا اتمام عملیات عمرانی، تصریح کرد: زمان زیادی برای اختصاص زمین به مرکز فرهنگی دفاع مقدس صرف شد. حال که عملیات عمرانی فازهای نخست و دوم این مرکز به پایان رسیده و به ثمر نشسته و تا موزه آرایی یک سال زمان لازم است فرصت موجود را باید مغتنم شمرد و بر اساس تقویم زمانی و مدلی که از سوی اداره‌کل حفظ آثار استان ارائه می‌شود تمام دستگاه‌ها در برپایی نمایشگاه دفاع مقدس که در این مرکز تا زمانی که موزه انجام می‌شود نقش‌آفرینی کنند.

گنابادی‌نژاد به فرارسیدن سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت اشاره کرد و گفت: برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی و روز مقاومت را همه دستگاه‌ها به‌عنوان یک اولویت پیگیری کنند. این مراسم صرفاً گرامیداشت یک فرمانده نیست بلکه بازخوانی مکتب پرافتخاری است که آزادگان جهان دل‌بسته آن هستند و مایه مباهات جهان اسلام و دنیاست و لذا این مناسبت ملی با برنامه‌ریزی دقیق گرامی داشته شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در ادامه به میزبانی استان خراسان رضوی از پنجمین جشنواره ملی فانوس اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی فانوس یک رویداد فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است که همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌خصوص صدا و سیما با اهتمامی که در پیش خواهند گرفت نسبت به معرفی، تبیین و برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه این جشنواره اقدام کنند.

این مسئول بیان داشت: از آثار منتخب جشنواره ملی فانوس باید به بهترین نحو بهره‌برداری شود. این بهره‌برداری باید به‌صورت تخصصی، رسمی، مردمی و یا در فضای مجازی انجام بگیرد تا باعث نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه شود.

وی در پایان حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان را در هر چه باشکوه برگزار شدن پنجمین جشنواره ملی فانوس ضروری دانست.

گنابادی‌نژاد در پایان آمادگی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی را در برگزاری پنجمین جشنواره ملی فانوس اعلام کرد.

ورود به عرصه خدمت‌رسانی با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس

محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست ابراز داشت: اگر مسئولین در مواجهه با مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف، ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را مطرح کنند و با روحیه ایثارگری وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند علاوه بر اینکه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت برجسته می‌شود گسترش و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به همراه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی فانوس را مغتنم می‌شماریم. اختتامیه این جشنواره که برگزار شد باید آثار منتخب آن در قالب محصولات خوب فرهنگی به بدنه استان تزریق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای دیده شدن آثار فاخر استفاده شود.

حسین‌زاده ادامه داد: باید همه ظرفیت‌های استان را برای ارائه آثار فاخر و منتخب فعال کنیم و در همین راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در جهت معرفی آثار برتر اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار