دیدار جمعی از کارکنان مخابرات شهرستان «مهریز» با خانواده شهدا

در راستای تجلیل از خانواده شهدا جمعی از کارکنان مخابرات شهرستان «مهریز» با تعدادی از خانواده شهدا دیدار کردند.
کد خبر: ۴۹۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار جمعی از کارکنان مخابرات شهرستان «مهریز» و استان یزد با خانواده شهیدان «عبدالحمید حسینی منش»، «حسن زارع بیدکی»، «محمدرضا زارع بیدکی» و «محمود زارع بیدکی» دیدار کردند.

شرکت‌کنندگان در این برنامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

«سیدعبدالحمید حسینی منش» بیستم فروردین ۱۳۴۳، در شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش سیدحسین، کشاورز بود و مادرش نصرت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۲، با سمت تخریب‌چی و تیربارچی در پاسگاه زید عراق به شهادت رسید. تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است. مزار یادبود وی در گلزار شهدای روستای مزویرآباد تابعه زادگاهش است.

«حسن زارع بیدکی یکم» تیر ۱۳۵۳، در شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش غلامرضا، در فرمانداری کار می‌کرد و مادرش بی بی خدیجه نام داشت. تا پنجم ابتدایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهاردهم مرداد ۱۳۶۶، با سمت تک‌تیرانداز در سردشت توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به پا و دست، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای روستای مزویرآباد تابعه زادگاهش واقع است.

«محمدرضا زارع بیدکی» دهم شهریور ۱۳۴۳، در شهرستان مهریز چشم به جهان گشود. پدرش میرزاعلی، کشاورز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گروهان اطلاعات عملیات و غواص در جزیره القطعه عراق به شهادت رسید. پیکرش در منطقه برجا ماند و پنجم مرداد ۱۳۷۴، پس از تفحص در گلزار شهدای روستای مزویرآباد تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

«محمود زارع بیدکی» بیست و هشتم مهر ۱۳۳۶، در روستای مزویرآباد از توابع شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش اکبر، کشاوزی می‌کرد و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره دکترا در رشته‌ی دامپزشکی درس خواند. دامپزشک و کارمند جهاد بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان دکتر از سوی جهادسازندگی در جبهه حضور یافت. بیستم آبان ۱۳۶۵، در جاده ایرانشهر بر اثر درگیری با اشرار به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار