فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

جلوگیری از ورود ۱۶۶ قبضه سلاح به کشور

سردار گودرزی با اشاره به متلاشی شدن چندین باند قاچاق کالا در این طرح گفت: ۱۶۶ قبضه سلاح جنگی، شکاری و مقادیری مهمات از چند باند قاچاق که قصد وارد کردن سلاح را به داخل کشور داشتند، کشف شد.
کد خبر: ۴۹۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ - 01December 2021

کشف صدها هزار کالای قاچاق به ارزش ۶۱۵ میلیارد تومان/ جلوگیری از ورود ۱۶۶ قبضه سلاح به کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اجرای طرح عملیاتی رعد ۶ در مرز‌های کشور، در تشریح دستاورد‌های طرح مذکور اظهار داشت: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده، مجاهدان مرزبانی نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی با جدیت مبارزه با پدیده شوم قاچاق را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: طرح عملیاتی رعد ۶ به مدت هفت روز در مناطق مرزی استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب کشور اجرا شد که در این طرح ۴۹ شناور و ۷۴ خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد.

وی تصریح کرد: مرزبانان نیروی انتظامی با اقتدار و صلابت با اجرای این طرح، مناطق آلوده مرزی را پاک‌سازی کرده و دست قاچاقچیان را از اعمال سودجویانه کوتاه کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف دو شناور با پرچم کشور‌های خارجی و کشف ماشین‌آلات سنگین در این طرح بیان کرد: مرزبانان در یک عملیات موفقیت‌آمیز ۱۷ دستگاه خودروی سنگین‌کشنده، یک دستگاه لودر و دو دستگاه میکسر سیمان و لیفتراک کشف کردند.

سردار گودرزی با اشاره به متلاشی شدن چندین باند قاچاق کالا در این طرح گفت: ۱۶۶ قبضه سلاح جنگی، شکاری و مقادیری مهمات از چند باند قاچاق که قصد وارد کردن سلاح را به داخل کشور داشتند، کشف شد.

به گفته وی، در این طرح ۵۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دریا و در شرایط سخت آب و هوایی در آب‌های خلیج فارس کشف شد و در این مدت ۴۶۷ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: در اجرای طرح رعد ۶ مرزبانان غیور نیروی انتظامی موفق شدند، ۳۷۹ هزار و ۹۲۷ قلم لوازم آرایشی، ۲ هزار و ۷۸۸ قطعه لوازم جانبی تلفن‌همراه، یک هزار و ۲۲ هزار و ۷۵۹ دستگاه لوازم خانگی، ۳۰۱ دستگاه لوازم صوتی و تصویری و یک هزار و ۴۶۷ رأس دام سبک و ۵۶ رأس دام سنگین، مقادیر زیادی تلفن‌همراه و تبلت، لاستیک، پارچه و انواع سیگار خارجی به ارزش ۶۱۵ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای تحقق شعار سال بیش از پیش ادامه دارد، متذکر شد: مبارزه با قاچاق در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای با جدیت دنبال خواهد شد و مرزبانان در این راستا با آمادگی عملیاتی و توان رزم با قاچاقچیان و مخلان اقتصادی کشور برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها