اهمیت تأثیر رادیو و تلویزیون از نگاه امام خمینی (ره)

بنیانگذار انقلاب اسلامی در رابطه با اهمیت تبلیغات رادیو و تلویزیون فرمودند: تبلیغات تلویزیون هم می‌توانند مردم را تربیت کنند و هم می‌توانند انسانیت را از بین ببرند و از این جهت مسئولیت رادیو و تلویزیون و افرادی که می‌خواهند آنجا را اداره کنند، بیشتر است و اثر تبلیغات آن‌ها هم از همه بیشتر است.
کد خبر: ۴۹۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ - 03December 2021

اهمیت تأثیر رادیو و تلویزیون از نگاه امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره جدید نشریه خط حزب‌الله به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان «نهضت ادامه دارد...» به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت شهید «محسن فخری‌زاده» چندی پیش منتشر شد.

خط حزب‌الله این شماره خود را به روح مطهر شهید مدافع حرم «عبدالحمید سالاری» تقدیم کرد. این شهید روز سوم آذر ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شهادت رسید. مزار این شهید والامقام در روستای سردر شهرستان حاجی‌آباد هرمزگان قرار دارد.

این نشریه در شماره جدید خود در ستون «کلام امام (ره)» به انتشار بخشی از کلام ایشان درمورد اهمیت تبلیغات رادیو و تلویزیون و گستردگی تأثیر این دو رسانه بر مردم پرداخت. کلام امام (ره) به شرح زیر است:

«رادیو و تلویزیون از تمام رسانه‌هایی که وجود دارد، حساس‌تر هستند. این‌ها می‌توانند یک مملکت را اصلاح کنند و حتی می‌توانند آن‌ها را به فساد بکشانند. این کار را نه روزنامه‌ها می‌توانند انجام دهند، نه سینما، نه تئاتر و نه حتی تبلیغات لفظی که در منبر‌ها اعمال می‌شوند می‌توانند این تأثیرگذاری را داشته باشند برای اینکه شعاع تأثیر تمام این ابزار‌ها محدود است.

تبلیغات تلویزیون هم می‌توانند مردم را تربیت کنند و هم می‌توانند انسانیت را از بین ببرند و از این جهت مسئولیت رادیو و تلویزیون و افرادی که می‌خواهند آنجا را اداره کنند، بیشتر است و اثر تبلیغات آن‌ها هم از همه بیشتر است یعنی اگر ما رادیو و تلویزیون صحیح داشته باشیم، مسائل در تمام کشور به صورت صحیح منتشر می‌شوند و مردم عامه و غیرعامه از آن استفاده می‌کنند.

اگر رادیو و تلویزیون انحرافی داشته باشند، تمام مردم را منحرف می‌کنند. تمام رسانه‌ها باید مربی جامعه باشند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار