رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر:

رشد نخبگی در جامعه ایثارگری بالاتر از سطح جامعه است

رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: رشد نخبگی در جامعه ایثارگری ۶.۷ (شش و هفت دهم) درصد بالاتر از سطح جامعه است که افتخار بزرگی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ - 05July 2015

رشد نخبگی در جامعه ایثارگری بالاتر از سطح جامعه است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم افطاری مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر امشب شنبه ۱۳ تیرماه با حضور حجتالاسلاموالمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بینالملل دفتر مقام معظم رهبری، حجتالاسلام سیدحسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ، داود مدیرفلاح مدیرکل بنیاد استان البرز، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهرستانهای استان تهران، اعضای شورای مرکزی تشکلهای شاهد و ایثارگر و اعضای شورای مرکزی دانشپژوهان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

علی عباس کمری رییس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر در این مراسم ضمن اعلام خیرمقدم به حضار گفت: در روزهایی که کشور به ایثار و ازخودگذشتگی نیاز داشت، شهدا و ایثارگران پیشقدم شدند و کشور را از دست دشمنان نجات دادند و آسایش امروز ما نتیجه فداکاریهای آن روزهاست.

وی ادامه داد: این محفل بهانهای شد تا در اسرع وقت سخنان مقام معظم رهبری را در جمع خانوادههای شهدای هفتم تیر بازخوانی کنیم و در راستای سخنان ایشان میگوییم ما فرزندان شهدا و ایثارگران آمادهایم با قدرت علم و دانش خود، ایران را در تمامی عرصهها به موفقیت برسانیم.

کمری تشکیل مرکز دانشپژوهان را در راستای رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت تحقق فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای ارتقای فکر و اندیشه جامعه ایثارگر عنوان کرد و افزود: از مهمترین اهداف این مرکز میتوان به ارتقای معرفت دینی، پرورش استعدادهای الهی، ارتقای سطح علمی، پژوهشی، فرهنگی و منزلت اجتماعی نخبگان و سرآمدان و کاربردی کردن توانمندیهای علمی این عزیزان و همچنین تجاریسازی ایدهها و دانش عزیزان شاهد و ایثارگر با رویکرد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

رییس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر به بخشی از دستاوردهای این مرکز اشاره کرد و گفت: در مدت فعالیت این مرکز با حمایت از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از سرآمدان و استعدادهای برتر شاهد و ایثارگر در جهت اهداف خود حرکت کرده است. همچنین از ۵۴ تشکل غیردولتی و حزب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مرکز و ۱۳۰ تشکل در شهرستانها حمایت شده که تقریباً بیش از نیمی از جامعه ایثارگری را با جمعیتی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر در برمیگیرد.

وی افزود: در جهت رهنمودهای رهبری معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اتاق فکری در بنیاد و در سطح کشور با کارگروههای مختلف تشکیل شده است. همچنین بنا داریم طرح «شهاب شاهد» را که عنوان مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر شاهد است را در سال ۹۴ اجرایی کنیم. ایجاد بورسهای علمی برای اعضا و حمایتهای علمی از عزیزان در جهت استفاده از فرصتهای مطالعاتی از دیگر اقدامات ماست که در آینده نیز پیگیری خواهند شد.

کمری با بیان اینکه اعضای مرکز دانشپژوهان جزو برترین افراد در ردههای مختلف در کشور هستند، افزود: رشد نخبگی در جامعه ایثارگر ۶.۷ (شش و هفت دهم) درصد بالاتر از سطح جامعه است که افتخار بزرگی برای نظام اسلامی محسوب میشود.

وی در ادامه به ذکر آمارهایی در رابطه با دستاوردهای مختلف جامعه نخبه ایثارگران پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار