نماینده ولی فقیه در مازندران:

«شهادت» مرگ عزتمندانه در راه خداست

«محمدی لائینی» گفت: بهترین مردن شهادت در راه خداست و باید خداپسدانه زندگی کنیم تا مرگ عزتمندانه داشته باشیم.
کد خبر: ۴۹۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ - 02December 2021

«شهادت» مرگ عزتمندانه در راه خداستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در مراسم دومین سالگرد شهید «سید محسن طاهری» در روستای ششک بخش چهاردانگه ساری با گرامیداشت یاد شهیدان مدرس و شهدای هسته ای فخری‌زاده و شهریاری و بیان اینکه یادواره شهید طاهری بهانه ای برای این گردهمایی شده است و یاد و خاطره شهدای روستاهای ششک و مزده را نیز گرامی می‌داریم، اظهار داشت: شهدا به گردن ما حق دارند و امیدواریم این مراسم باعث شادی روح شهدای روستاهای ششک و مرده شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه خداوند بارها درباره زندگی و مردن در قرآن صحبت کرده است، گفت: خداوند هم موت و مردن و هم حیات و زندگی را آفریده تا در این دو وادی آزمایش بشویم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی از انسان‌ها زندگی بی‌معنویت و بی‌عبادت دارند و فقط به فکر خوردن و آشامیدن و خوابیدن هستند، افزود: برخی از مردم نیز زندگی با معنویت و با عبادت دارند و به دنبال نماز و روزه و حجاب و عفاف و ارزش‌های دینی هستند.

وی ادامه داد: بعضی از مردم دغدغه مشکلات جامعه را دارند و غم‌خوار مردم هستند و بعضی نیز نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند و خداوند مردم غمخوار را دوست دارد.

محمدی لائینی غنی و فقیر بودن را یک نوع آزمایش دانست تا از دیگران دستگیری کنیم و تصریح کرد: انسان‌های با عزت، عزتمندانه و عزیز زندگی می‌کنند و زیر بار ظلم و زور نمی‌روند اما انسان‌های ذلیل، ذلت‌پذیر هستند و امام حسین ذلت نپذیرفت و زندگی با شرافت و باعزت داشت.

امام جمعه ساری اظهار داشت: شهید مدرس به رضا خان باج نداد و با شجاعت بود و بارها به جانش سوقصد شد و سرانجام در تبعید به شهادت رسید چراکه عزت ایران را می‌خواست و آزاده بود.

محمدی لائینی زندگی بی‌درد و دردمند، زندگی بی‌معنویت و با معنویت و  زندگی ذلیلانه و عزتمندانه را سبک‌های زندگی دانست و با بیان اینکه هر کسی دنبال یک جور زندگی است، افزود: باید طوری زندگی کنیم که خدا می‌خواهد و به فکر خدمت به مردم و اصلاح جامعه باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مردن نیز چند جور است، تصریح کرد: بعضی‌ از انسان‌ها شهید می‌شوند و بهترین مردن شهادت در راه خداست و بعضی‌ها نیز با مرگ طبیعی ولی باعزت می‌میرند و بعضیا نیز ذلیلانه می‌میرند و باید خداپسدانه زندگی کنیم تا مرگ عزتمندانه داشته باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه محیط روستا فضای پاکی برای پرورش و تربیت فرزندان نیکو است، گفت: نباید اجازه بدهیم فرزندان روستاها با مهاجرت به شهرها در فرهنگ غرب غرق شوند و نسبت به نماز اول وقت و کسب ارزش‌های اخلاقی مراقب باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار