نماینده ولی فقیه در یزد:

مسائل فرهنگی در کنار اقدامات عمرانی مدنظر مسئولان استان یزد باشد

آیت‌الله «ناصری» گفت: اقدامات عمرانی و اقتصادی برای استان و شهرستان‌ها لازم است، اما لازم است مسائل فرهنگی نیز مدنظر مسئولان باشد.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ - 02December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد در جمع مردم بافق در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مردم بافق از مردم صبور در برابر مسائل مختلف بوده اند، اظهار داشت: مردم این شهرستان همواره به کار‌های مهم و دشوار در زمینه سازندگی کشور ورود کرده و سختی‌های بسیاری را نیز در این زمینه متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه بافق سرزمین علما و فرهیختگان بزرگی بوده است، افزود: یکی از رجال روحانی که در مقابل رضا شاه قلدر ایستاد و مقابله کرد و از این طریق صدمات بسیاری دید، از شهرستان بافق بوده است.

ناصری با اشاره به مفاخر، مبارزان و انقلابیون این شهرستان عنوان کرد: جوانان خوب و انقلابی بافق در هر مرحله از انقلاب حضوری موثر و سازنده در همه عرصه‌ها داشتند و حرکات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جهادی، اجتماعی، عمرانی و ... انجام داده‌اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بافق اکنون زمینه‌های بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت دارد، بیان کرد: عنایتی که خداوند متعال به این بافق داشته، قرار دادن ذخائر معدنی بسیار در این شهرستان است و امیدواریم با برنامه‌های دولت، کمک مسئولان و همراهی مردم، جدیت و تلاش و کوشش برای پیشرفت عمرانی و فرهنگی بافق و استان یزد افزایش یابد و شاهد حرکت جهادگونه برای پیشرفت این شهرستان باشیم.

سیستم آموزشی باید فرزندان صالح و مؤمن تحویل کشور دهد

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم شاهد حرکتی انقلابی و تحولی بزرگ در آموزش و پرورش باشیم و متولیان امر در زمینه پرورش فرزندان صالح و مؤمن و متخصص تلاش و برنامه ریزی بیشتر و بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون دورانی است که دشمن از هر جهت سنت‌های خوب و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای عقب نگه داشتن ما در زمینه علم و فناوری و صنعت به کار گرفته و این موضوع را از ۱۰۰ سال پیش با سیستم آموزشی فاقد تفکر، تعقل و تدین آغاز کرده است.

ناصری با بیان اینکه شهرستان بافق دارای جوانان و فرزندان با استعداد و خوش آتیه‌ای است، افزود: مسئولان آموزش و متولیان این حوزه همچنین مسئولان فرهنگی باید روی این موضوع کار کنند و با ایجاد تحول در آموزش‌ها و باز گرداندن سه اصل تفکر، تعقل و تدین به سیستم آموزشی، زمینه پیشرفت جوانان و کشور را فراهم کنند.

لزوم دقت در بکارگیری مربیان مهدکودک‌ها

وی بر دقت در بکارگیری مربیان در مهدکودک‌ها نیز تاکید کرد و گفت: مسئولان امر باید در شهرستان‌ها به شکل جدی روی این موضوع کار کنند و برای تقویت نیروی آینده که باید دارای ویژگی تخصص و تدین باشد، تلاش کنند و فرزندان ما را از دوران کودکی متعهد و متدین تربیت کنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کشور ما نیازمند نیروی متخصص و متدین و متعهد است و همه متولیان آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت کشور و استان ما به سمت پیری می‌رود، عنوان کرد: همه باید برای ترویج ازدواج به موقع، فرزندآوری و تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: کار‌های عمرانی و اقتصادی در جای خود بسیار لازم است، اما این‌ها نباید جای کار فرهنگی و دینی را بگیرد و مسئولان امر باید در این زمینه جدی کار کنند.

برنامه ریزی دشمن برای تمام ابعاد زندگی ما به ویژه بنیان خانواده

امام جمعه یزد اظهار داشت: دشمن برای همه ابعاد زندگی ما برنامه ریزی کرده و باید مراقب باشیم نتواند به اهداف خود دست پیدا کند و خانواده‌ها تلاش کنند مقابله با حرکات و هجمه‌های دشمن را از خانه و خانواده آغاز کنند.

ناصری تصریح کرد: اگر به فکر مسائل فرهنگی، دین و آینده و سازندگی کشور نباشیم، صدمات جدی خواهیم خورد، اکنون شرایط فراهم است و دولت برای انجام این برنامه‌ها پای کار است و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، باید همه پای کار بیاییم و تمام تلاش خود را برای امور فرهنگی و دینی به کار بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها