مدیرعامل انتشارت کتاب جمکران:

«معبد زیرزمینی» روایتگر حضور نیرو‌های داوطلب در کنار ارتش است

«حسنی» گفت: حضور نیرو‌های داوطلب همواره در کنار سپاه پاسداران روایت می‌شد، اما کتاب «معبد زیرزمینی» راوی حضور این نیرو‌ها در کنار ارتش است.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴ - 02December 2021

«معبد زیرزمینی» روایتگر حضور نیرو‌های داوطلب در کنار ارتش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «محمد حسنی» مدیرعامل انتشارات کتاب جمکران در همایش رونمایی از کتاب معبد زیرزمینی ویژه معرفی شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» در سالن عصر آفتاب مسجد جمکران اظهار داشت: روایت ماجرای کتاب به گونه‌ای است که از نوجوان و بزرگسال پای اثر می‌نشینند و خود را مخاطب اثر می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به ارتش در آثار ادبی بسیار کم دیده می‌شود و در سال‌های اخیر در حال تدوین است، گفت: در روایات ادبی از دفاع مقدس، حضور نیرو‌های داوطلب در کنار سپاه ذکر می‌شوند، ولی در کتاب معبد زیرزمینی، حضور نیرو‌های داوطلب را در کنار ارتش شاهد هستیم و این موضوع، به جذابیت اثر کمک کرده است.

مدیرعامل انتشارات کتاب جمکران با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس گنجینه است، تصریح کرد: هر چه بیشتر به حوزه نشر دفاع مقدس وارد می‌شود، به عمق این کلام گهربار بشتر پی می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه شهید رعیت رکن آبادی قهرمان اصلی این اثر از جنس افراد معمولی جامعه است، خاطرنشان کرد: باید دید که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه کرده که افراد معمولی و کوخ نشینان و پابرهنگان را که به فرموده امام راحل، ولی نعمتان انقلاب هستند، به میدان نقش آفرینی آورده است.

حسنی تاکید کرد: شهدا قهرمان هستند، اما باید این قهرمانی را بازنمایی کنیم و به جنبه‌های سلوکی و عرفانی شهدا نیز بپردازیم.

وی با اشاره به نوع نگارش کتاب، تصریح کرد: کتاب معبد زیرزمینی یک فیلمنامه آماده برای کارگردانان و گروه‌های مختلف نمایش است و در آن حادثه و درام وجود دارد و با کمترین تغییرات می‌توان آن با به نمایش در آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها