راوی دفاع مقدس مطرح کرد؛

اعجاز ایثار نوجوان ۱۵ ساله در میدان مین + فیلم

راوی دوران دفاع مقدس در برنامه «با این ستاره‌ها» به شرح ایثار و فداکاری رزمندگان نوجوان و جوان دفاع مقدس برای مقابله با دشمن بعثی پرداخت.
کد خبر: ۴۹۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 06December 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حمید داوودآبادی راوی و رزمنده دوران دفاع مقدس در مراسم با این ستاره‌های این هفته در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به بیان خاطراتی از روز‌های جبهه و دفاع مقدس پرداخت.

وی اظهار داشت: موقع عملیات بیت المقدس، اوایل خرداد سال ۱۳۶۱ من در تیپ نجف اشرف به فرماندهی حاج احمد کاظمی در یک گردان پیشمرگ بودم. دیدم یکی از بچه‌ها خیلی دنبال جان‌پناه می‌گردد، گفتم فلانی چه شده؟! عقب که بودیم همش در نماز اللهم ارزقنا توفیق الشهاده می‌خواندی، گفت حفظ جان در اسلام واجب است، اگر الکی گلوله و ترکش بخوریم، شهید نیستیم.

کنار فرمانده بودیم، شنیدم که از پشت بی‌سیم به او گفتند نمی‌شود معبر باز کرد، بگویید ۴۰ نفر از رزمنده‌ها پیشمرگ شوند. همان‌ها که سنگر گرفته بودند، بلند شدند.

تنها جایی که دعوای بچه بسیجی‌ها را دیدم در میدان مین بود. پسر بچه ۱۵_۱۴ ساله‌ای بود که جثه کوچکی داشت؛ قبضه آر پی جی را پرت کرد و انداخت توی سینه بغل دستی خودش و در میدان مین دوید. ما پشت خاکریز نشسته بودیم و گریه می‌کردیم. می‌دانستیم این صدای گروپ گروپ دیگر صدای آر پی جی نیست، بچه‌ها هستند که روی مین می‌روند.

در ادامه روایتگری حمید داوودآبادی را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار