عضو شورای شهر تهران:

قانون استخدام معلولین باید اجرایی شود/ تهران روزانه پذیرای ۵۰ هزار معلول است

سلیمانی با تاکید بر اینکه قانون استخدام معلولین باید اجرایی شود، گفت: شهر تهران روزانه پذیرای ۵۰ هزار معلول است.
کد خبر: ۴۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ - 05December 2021

/به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز (یکشنبه) در بیست و نهمین جلسه شورای شهر، با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی توان‌خواهان و توان یابان به عنوان شهروند و در قالب عضو شورای ششم از دو جهت نیازمند توجه به جامعه مورد نظر هستیم، اظهار داشت: میانگین جمعیت توان خواهان و توان یابان در جوامع مختلف در سطح جهان عددی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در عمل علی‌رغم تلاش‌های جسته گریخته در ادوار مختلف، خوشه شهر تهران هنوز از منظر رعایت حقوق شهروندی به سطح متناسبی از خدمات واجب الرعایه نرسیده است.

سلیمانی افزود: به طور مثال رعایت نکردن تناسب استخدام شدگان از جامعه معلولان با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اگرچه از نظر بسترسازی قابل استفاده است، اما درصد‌های مذکور در قانون با واقعیت جامعه آماری تطابق ندارد.

عضو شورای تهران از شهرداری خواست تا گزارشی از تعداد توان خواهان و توان یابان شاغل در شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه با قید نوع رابطه استخدامی آنان را به شورا ارسال کند.

وی ادامه داد: اصلاح و متناسب سازی شبکه معابر پیاده برای کم بینایان و روشندلان، تجهیز تقاطع‌ها، میادین و معابر، به اسباب مناسب برای ناشنوایان، و اصلاح مجموع کلی خدمات شهری، برای پاسخگویی به حقوق این گروه از شهروندان مورد تقاضای جدی از شهردار تهران است.

سلیمانی با بیان اینکه، شهر تهران در روز، میزبان حدود ۵۰ هزار نفر از جانبازان است، عنوان کرد: بهبود ساختاری خدمات و متناسب سازی آن علاوه بر جامعه هدف در خدمات رسانی به این افراد نیز موثر و کارا خواهد بود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار