مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ارائه بیمه ایثارگری به رزمندگان دوران دفاع مقدس/ ۸۵ درصد خدمات اصلی «ساتا» به‌صورت برخط ارائه می‌شود

امیر سرتیپ دوم نجفی‌پور گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح، ایثارگرانی را که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و حقوق دریافت نمی‌کنند، تحت پوشش صندوق ایثارگران قرار داده و و به آن‌ها خدمات کمک‌معیشتی و تسهیلات پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶ - 07December 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: امیر سرتیپ دوم «فرشاد نجفی‌پور» مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۶۳ وارد ارتش شد. وی که از حدود ۱۳ سال قبل در حوزه تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح مشغول فعالیت است، سال گذشته به‌عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) منصوب شد.

امیر «نجفی‌پور» در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، درباره مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح با خبرنگار دفاع‌پرس به گفت‌وگو پرداخت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

مدیرعامل «ساتا» با مهم ارزیابی کردن مأموریت این سازمان اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح با دارا بودن دو زیرمجموعه بسیار تأثیرگذار در جامعه هدف یعنی سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح و سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح، اهداف، مأموریت‌ها و وظایف سنگینی را مدیریت و راهبری می‌کند.

امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور

وی با بیان اینکه قشر عزیز کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های معزز ایشان و حتی سربازان وظیفه عزیز میهن اسلامی تحت پوشش حمایتی خدمات درمانی این سازمان قرار دارند، افزود: تأمین هزینه‌های درمانی و پشتیبانی‌های بیمه‌ای این عزیزان از هر نیروی نظامی و در سراسر کشور به عهده سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح است. این سازمان صندوق اولیه‌ای دارد که متعلق به همه بیمه‌های کشور است و همچنین صندوق مکمل که توسط سازمان اداره می‌شود.

امیر نجفی‌پور ادامه داد: سازمان بازنشستگی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های ساتا است که خدمات ارزشمندی از قبیل تأمین خدمات رفاهی، اقدامات ستادی مرتبط با معیشت و منزلت بازنشستگان همچون وام، حقوق و تأمین جهیزیه را به این پیشکسوتان گرامی ارائه می‌کند.

برخط کردن خدمات درمانی نیروهای مسلح
وی با بیان اینکه اموال بازنشستگان و مطالبات آن‌ها از دولت، در صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح مدیریت می‌شود، گفت: در صندوق بیمه عمر و حوادث نیرو‌های مسلح اقدامات بیمه عمر انجام می‌شود که مخاطب آن همه پایوران نیرو‌های مسلح اعم از شاغل و بازنشسته هستند و در بحث بیمه حوادث نیز سربازان شامل این بیمه می‌شوند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین و عمده‌ترین برنامه ما در حوزه خدمات درمانی، برخط کردن این خدمات بوده است و با تعاملات گسترد‌ه‌ای که با مجموعه‌های نیرو‌های مسلح برقرار کرده‌ایم، موفق به اجرایی کردن روند برخط کردن اغلب خدمات خود شده‌ایم و هم‌اکنون حدود ۴۵ درصد از ۴۲ هزار مرکزِ طرف قرارداد با ما به‌صورت برخط فعالیت می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور

امیر نجفی‌پور عنوان کرد: توفیق ویژه‌ای که با همت و تلاش همکاران من و پیمودن راهی دشوار به دست آمده است، این است که حدود ۸۵ درصد خدمات اصلی به‌صورت برخط ارائه می‌شود. هم‌اکنون عمده ضعف ما در حوزه برخط، حذف دفترچه است که در حوزه دندان‌پزشکی و بستری موفق به حذف آن شده‌ایم و روند تأیید دارو نیز نزدیک به ۹۰ درصد حذف شده است و در تلاش هستیم تا ان‌شاءالله به‌زودی شاهد حذف کامل استفاده از دفترچه فیزیکی خدمات درمانی نیرو‌های مسلح و برخط کردن کامل آن باشیم.

افزایش کف تسهیلات بازنشستگان
وی ادامه داد: در موضوع ارائه تسهیلات به بازنشستگان عزیز از حدود ۱۴ ماه قبل جهش بزرگی را شروع کردیم و حدود ۲۰۰ هزار نفر از این عزیزان که وام دریافت نکرده بودند، شناسایی شدند و پس از اطلاع‌رسانی و نظرخواهی درباره اعلام نیاز به دریافت وام، نسبت به ارائه تسهیلات به متقاضیان اقدام شده است. تسهیلات با مبالغ پنج و ۱۰ میلیون تومان در شرایط اقتصادی امروز جامعه، واقعاً کارساز نبود و بنابراین کف تسهیلات را به ۲۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی برای فرزندان بازنشستگان
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح رسیدگی به وضعیت خانواده بازنشستگان نیروهای مسلح را از دغدغه‌های بزرگ این سازمان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی بسیار خوب همکاران خدوم ما در سازمان، تسهیلات ویژه‌ای به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای خوداشتغالی فرزندان بازنشستگان اختصاص دادیم و همچنین تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نیز برای خرید جهیزیه در نظر گرفته شد که مجموع مبالغ تسهیلات ارائه شده از سوی ساتا در طول ۱۲ ماه گذشته، ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و این توفیق بزرگی است.

امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور

امیر نجفی‌پور افزود: در زمینه صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح، موضوع اصلی و مهم واقعی کردن صندوق است که با کار کارشناسی و بررسی ابعاد مختلف این حوزه، موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم. در خصوص صندوق بیمه نیرو‌های مسلح نیز در موضوع مهم، بیماری کرونا بود؛ این بیماری آمار فوت و درمان را بالا برد و در پی شیوع  آن، جهشی ۴۰۰ درصدی در پرداخت خسارت داشتیم که به لطف خدا و همت و تلاش همکاران ما در سازمان، پرداخت خسارت با فاصله کمی انجام شد؛ همچنین در گذشته روند پیگیری فوت و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن، طولانی بود، اما به دلیل یکپارچه شدن سیستم، اکنون در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اتفاق رخ می‌دهد و غرامت پرداخت می‌شود.

ارائه بیمه ایثارگری به رزمندگان دوران دفاع مقدس
وی درباره خدمت‌رسانی به ایثارگرانی که تحت پوشش نیرو‌های مسلح نیستند، عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح اعلام آمادگی کرد تا ایثارگرانی را که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و حقوق دریافت نمی‌کنند، تحت پوشش صندوق ایثارگران قرار دهد که این اتفاق و خدمت ارزشمند برای همه کسانی که بیش از شش ماه سابقه جبهه داشته‌اند، انجام شد. اکنون نزدیک به صد هزار نفر از این عزیزان تحت پوشش بیمه درمان نیرو‌های مسلح قرار دارند و به آن‌ها خدمات کمک‌معیشتی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی و تسهیلات بر مبنای اولویت‌بندی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل ساتا در پایان با تأکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف متعالی خدمت‌رسانی به خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح اقدامات شایان توجه و مؤثری به عمل آمده است، گفت: هنوز در ابتدای راه هستیم و تا تحقق چشم‌انداز تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح که همانا ایجاد اطمینان خاطر و رضایتمندی کامل آحاد نیرو‌های مسلح و رفع دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی آنان است، راهی طولانی در پیش داریم؛ لذا تلاش خواهیم کرد تا در قالب سیاست‌ها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و با حمایت و پشتیبانی وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنیم.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار