یادداشت/ روزبه قمصری

تلاش محکوم به شکست رژیم صهیونیستی برای تهدید نظامی ایران

رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز همواره ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است؛ ولی نتیجه تمامی این هیاهو‌ها شکست و ناکامی مطلق برای این رژیم جعلی و اشغالگر است.
کد خبر: ۴۹۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰ - 08December 2021

تلاش محکوم به شکست رژیم صهیونیستی برای تهدید نظامی ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران و تغییر جایگاه ایران از ژاندارم منطقه و سرسپردگی آمریکا به حامی ملت‌های مظلوم، ستمدیده و آزادی‌خواه جهان بخصوص ملت رنج کشیده فلسطین شاهد دشمنی رژیم اشغالگر و جعلی صهیونیستی هستیم و در این میان سالهاست که اسرائیل به بهانه‌های مختلف و غیرموجه ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند.

اما بعد از اینکه در طول چهار دهه شاهد انواع و اقسام تهدید‌ها و بعضا خرابکاری‌ها از سوی اسرائیل بودیم باید گفت که دیگر این قبیل تهدید‌ها کارکرد واقعی و مطلوب خود را از دست داده و دیگر هیچ ارزش و اعتباری نه‌تنها برای ایران، بلکه برای کشور‌های منطقه و جهان نیز ندارد؛ زیرا پس از اینکه دائما شاهد لفاظی‌های بدون پشتوانه و بی‌سرانجام مقامات رژیم صهیونیستی بودیم دیگر نمی‌توان ارزشی را برای آن قائل شد.

این در حالی است که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی پس از ۴۰ سال تهدید جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی هنوز متوجه نشده‌اند که ایران همانند کشور‌های کوچک و ضعیف عربی نیست که توانست تمامی آن‌ها را در جنگی شش روزه شکست بدهد. ایران کشوری است که در جریان هشت سال جنگ ویرانگر و نابرابری که عراق با حمایت آمریکا و ده‌ها کشور جهان بر او تحمیل کرد توانست پیروز شود و قطعا اگر روزی جنگی با اسرائیل داشته باشد پیروز آن میدان خواهد بود.

البته این روز‌ها شاهد دور جدید از تهدید‌ها و جنگ روانی جدیدی از سوی اسرائیل و با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپای غربی نسبت به ایران هستیم که این بازی جدید مقامات «تل‌آویو» آن هم در جریان برگزاری مذاکرات ۱+۴ در وین عرصه‌های جدید را تجربه می‌کند. مقامات اسرائیل آنقدر توافق جدید مابین ایران و کشور‌های اروپایی را برای خود نامطلوب و غیرقابل تحمل می‌دانند که تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند تا با توسل جستن به انواع و اقسام بهانه‌ها و جنگ‌های روانی بر روی مذاکرات وین تاثیر نامطلوبی بگذارند.

یکی از اقدامات نخ‌نمای سران رژیم صهیونیستی که تلاش دارند با توسل بر آن تا آنجایی که می‌توانند بر روی مذاکرات وین تاثیر منفی بگذارند و یا به خیال واهی خود این مذاکرات را به شکست بکشانند انتشار اطلاعات نادرست از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است. آن‌ها که خود مجهز به پیشرفته‌ترین ماهواره‌های جاسوسی هستند و در کنار آن از اطلاعات ماهواره‌های جاسوسی آمریکا نیز اسفاده می‌کنند به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران فقط به‌دنبال استفاده علمی، درست و اصولی از انرژی هسته‌ای است، اما آن‌ها که اصلا تمایل ندارند ایران نیز به جمع کشور‌هایی بپیوندد که بر فناوری و تکنولوژی تسلط دارند سعی می‌کند با کمک رسانه‌هایی که در اختیار خود دارند و کمک‌های مالی که به شبکه‌های فارسی زبان خودفروخته ای، چون «بی بی سی فارسی»، «صدای آمریکا» و «ایران اینترنشنال» می‌کنند یک جو رسانه‌ای بزرگ، اما نادرستی را علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران راه بیاندازد.

مسئله جالب توجه اینجاست که فعالیت‌های آن در اغلب موارد نیز راه به جایی نبرده و با شکست روبرو می‌شود و تازه اینجاست که وقتی از ناکامی طرح و نقشه‌های خود مطمئن می‌شوند به سراغ همان مسیر بی‌فایده و بی‌ارزش خود که همان تهدید ایران به حمله نظامی است می‌روند. البته این مسیر هم همواره برای آن‌ها بن بست بوده و اگر هم اراده‌ای برای تحقق آن داشته باشند هیچ همراهی را با کشور‌های دوست اروپایی خود و حتی آمریکا نمی‌بینند.

اما در این میان اقدام مزورانه دیگری که چندی است توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل علیه ایران انجام می‌شود خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه فناروی هسته‌ای در ایران با هدف ایجاد اختلال در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی ایران است. آن‌ها بر اساس سیاست‌های خود سعی می‌کنند تا آنجایی که امکان دارد بین ایران و دانش هسته‌ای فاصله بیاندازند که البته این امر هم با توجه به جوانان بااستعدادی که در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند نیز محکوم به شکست است.

نکته دیگر اینکه دستگاه جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که بیشتر شبیه یک ماشین خودکار کشتار است در فاز جدیدی از فعالیت‌های خود چندی است که اقدام به ترور و حذف مقامات و چهره‌های برجسته علمی کشور ازجمله «شهید مسعود علیمحمدی»، «شهید مجید شهریاری»، «شهید داریوش رضایی نژاد»، «شهید مصطفی احمدی روشن» و «شهید محسن فخری‌زاده» کرده است که می‌توان این اقدام آن‌ها را نیز با کار‌های اطلاعاتی بهتر و مفیدتر و همچنین با هوشیاری بالاتر خنثی کرد.

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد مقامات رژیم صهیونیستی باید از تلاش‌های گذشته و اقدامات بی‌سرانجام خود در برابر ایران درس بگیرند و بدانند که با این قبیل اقدامات هرگز راه به جایی نخواهند برد. زیرا جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگ، پهناور و قدرتمند است که به لحاظ موقعیت سوق‌الجیشی و جغرافیای ژئوپولوتیک خود فراتر از رقیبی قدرتمند برای اسرائیل است و رژیم صهیونیستی اگر می‌خواهد موجودیت خود در درگیری احتمالی به خطر نیافتد بهتر است با چنین کشور قدرتمندی سرشاخ نشود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار