فرمانده کل سپاه:

پهپادهای ایرانی در هر نقطه‌ای قادر به اجرای عملیات هستند

سرلشکر سلامی گفت: پرنده‌های بدون سرنشین را در انواع مختلف تولید می‌کنیم و به پرواز درمی‌آوریم که این پرنده‌ها در هر جایی می‌توانند عملیات انجام دهند.
کد خبر: ۴۹۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 08December 2021

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) به پرستاران اظهار داشت: حضرت زینب (س) پیام‌آور عاشورا و اسوه وفاداری، مهربانی و فداکاری هستند.

وی افزود: شخصیت حضرت زینب (س) همانند مادرش فاطمه زهرا (س) سیمای زنانه قرآن کریم است؛ یعنی همه فضیلت‌هایی که در قرآن برای کامل‌ترین انسان نگاشته شده است در وجود حضرت زینب (س) تجلی یافته است؛ همچنین آنچه که درباره صبر، حلم و شرح صدر نبی مکرم اسلام (ص) بیان شده، در وجود این بانوی والامقام نیز ظهور و بروز یافته است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: نام‌گذاری این روز زیبا و جاودان به‌عنوان «روز پرستار» یک مثال و تقارب افتخارانگیز برای جامعه پرستاری محسوب می‌شود؛ از این‌ رو، این روز برای جامعه پرستاری ما ارزشمند است.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: پرستاران در شبانه‌روز در قلب یک بیماری مرموز و همه‌گیر قرار دارند و با به خطر انداختن جان خود برای نجات دیگری گام برمی‌دارند که اقدام این عزیزان تجلی عاطفه، احساس و محبت است و ریشه در اخلاق اسلامی دارد.

این مقام عالی‌رتبه نظامی اظهار داشت: اینکه یک انسان نور امید را در چشمان کم‌فروغ بیمار به حیات تبدیل کند، یعنی همه جامعه بشری را نجات داده است و این نهایت انسانیت و فداکاری است.

وی گفت: پرستاری یک ارزش نهفته است که به ندرت دیده می‌شود؛ اما در دو سال گذشته شخصیت و هویت پرستاری، بزرگی و شکوه خاصی یافته است؛ اینکه سلامت جامعه ما مدیون جانبازی جامعه پرستاری کشور است و بیانگر این برهان قاطع است که این عزیزان با فداکاری در حوزه مقابله با کرونا کار کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: گاهی اوقات زبان انسان اغراق می‌کند و یک زیبایی را بیش از حد واقعی توصیف می‌کند، اما من می‌گویم که به واقع نمی‌توانم آن ستایشی را که شایسته جامعه پرستاری است، بر زبان جاری کنم.

سردار سلامی با بیان اینکه تمام حرکات یک پرستار برای یک بیمار قوّت قلب است، افزود: شخصیت پرستار و عاطفه و مهر او از دارو مهم‌تر و اثربخش‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه درمان فقط ویزیت بیولوژیک نیست، عنوان کرد: بیشترین عامل شفابخشی، اتصال بیمار به دستان و روح الهام‌بخش پرستار و پزشک است.

فرمانده کل سپاه صبر و ایستادگی پرستاران را اعجازآمیز دانست و اظهار داشت: امیدواریم با تلاش برای حل مشکلات شما عزیزان گوشه‌ای از خدمات شما را جبران کنیم؛ اگرچه که می‌دانیم شما بدون چشمداشت خدمت می‌کنید.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر «روز دانشجو» گفت: کشور به وسعت قدرت ذهن‌ها بزرگ می‌شود و بزرگی یک کشور به وسعت جغرافیایی، قدرت دفاعی و اقتصادیِ آن نیست، بلکه وابسته به انسان‌های بزرگ، وسعت ذهن‌ها و اقتدار علمی آن است.

وی اضافه کرد: ریشه قدرت ملی به عظمت ذهنی انسان‌های آن جامعه است و دانشجویان مرکز و قلب جامعه محسوب می‌شوند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بزرگی یک ملت در بزرگی و عظمت ذهن و قلب و روح آن‌هاست و قدرت عاریه‌ای، یک ملت را بزرگ نمی‌کند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در حال پیشرفت هستیم و رشد کرده‌ایم، افزود: من خود در این سال‌ها شتاب علمی کشور را دیده‌ام و این تفاوت را حس کرده‌ام و با قدرت می‌گویم ما بسیار رشد کرده‌ایم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه ماهواره‌بر‌ها گفت: ما قبل از انقلاب درباره ماهواره‌ها همه چیز را می‌خواندیم، اما تصور اینکه یک روز بتوانیم آن را بسازیم برایمان متصور نبود، اما امروز ماهواره تولید می‌کنیم و ماهواره‌بری می‌سازیم که بیش از ۶۴ هزار قطعه دارد و این ماهواره را با ماهواره‌بر در مدار قرار می‌دهیم که این به معنای رشد علمی بسیار بالای کشورمان است.

فرمانده کل سپاه در زمینه پیشرفت‌های علمی ادامه داد: پرنده‌های بدون سرنشین (پهپاد) را در انواع مختلف تولید می‌کنیم و به پرواز درمی‌آوریم که این پرنده‌ها در هر جایی می‌توانند بنشینند و عملیات انجام دهند؛ همچنین در حالی که ما تحریم هستیم، موفق به تولید واکسن کرونا شدیم؛ این در حالی است که هیچ‌کسی در این مسیر به ما کمک نکرده است و ما با تلاش خود به این جایگاه رفیع رسیده‌ایم.

سرلشکر سلامی در پایان عنوان کرد: پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف نشان‌دهنده جهاد علمی دانشجویان و دانشمندان ماست که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

در این مراسم که با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، دکتر ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و معاونان، پرستاران و پزشکان این دانشگاه برگزار شد، جمعی از پرستاران و دانشجویان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار