امیر سهرابی در همایش «پیام آوران عاشورا» مطرح کرد؛

نقش بی‌بدیل زنان در دفاع مقدس/ گفتمان دفاع مقدس را باید به نسل آینده منتقل کنیم

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به نقش همسران و مادران شهدا در دفاع مقدس به اندازه کافی پرداخته نشده است؛ لذا باید به این بعد از دفاع مقدس نیز پرداخته شود، چون نقش آن‌ها در جنگ تحمیلی کمتر از نقش رزمندگان و شهدا نیست.
کد خبر: ۴۹۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ - 08December 2021

نقش بی‌بدیل زنان در دفاع مقدس/ گفتمان دفاع مقدس را باید به نسل آینده منتقل کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در ششمین همایش «پیام آوران عاشورا» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس با حضور جمعی از مادران، همسران و خواهران شهدا برگزار شد، اظهار داشت: میلیون‌ها مادری که فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند، نشان دادند که با ایثار و فداکاری چنین مادرانی در روز‌های سخت جنگ می‌توانیم بر دشمن پیروز شویم. 

وی ادامه داد: اگر حضور رزمندگان را در جبهه‌ها قدرت سخت در نظر بگیریم، حضور بانوان نیز قدرت نرم ما بود؛ اما متاسفانه به نقش بانوان به‌صورت گسترده پرداخته نشده است.

امیر سهرابی با بیان اینکه روحیه رزمندگان در دفاع مقدس که از اداره خانواده توسط همسرانشان آسوده خیال بودند، باید بررسی شود، گفت: ما به بانوانی که در دفاع مقدس حضور معنوی و فیزیکی داشتند، بدهکار هستیم. اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که «جنگ ما گنج است و این گنج باید تا سال‌های سال استخراج شود»؛ لذا یکی از ابعاد این گنج حضور زنان در دفاع مقدس است و باید گفتمان دفاع مقدس مرتبط با زنان را به دختران امروز عرضه کنیم و نباید گفتمانی جز دفاع مقدس به‌عنوان گفتمانی بی‌بدیل داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نقش مادران و زنانی که پشتیبان رزمندگان در جنگ تحمیلی بودند، باید بررسی شود، گفت: مادران و همسران شهدا باید در نبود همسر و فرزند خانه و خانواده را مدیریت کنند و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند. خانواده شهدا باید حرمت خانواده شهید را به جامعه عرضه کنند و مسئولیت مضاعف دارند. خانواده شهدا از فرزندان خود گذشتند تا با روحیه بالا رزمنده‌ها را به جبهه‌ها بفرستند و این نقش کمی نیست و باید به این افتخار کنیم.

امیر سهرابی تصریح کرد: نیازمند بازتعریف و گفتمان‌سازی این فرهنگ هستیم. به اداره جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها به اندازه کافی پرداخته نشده است. اجر این زنان کمتر از اجر کار رزمندگان و شهدا نیست.

انتهای پیام/141 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار